Sälja egengjorda saker
Vet inte riktigt om det hamnade på rätt ställe... Men jag funderar på att göra saker och sälja men frågan är vad man ska hitta på?
Gillar att pyssla, måla osv...
Vad tror ni skulle funka?
Vet inte riktigt om det hamnade på rätt ställe... Men jag funderar på att göra saker och sälja men frågan är vad man ska hitta på?
Gillar att pyssla, måla osv...
Vad tror ni skulle funka?
Oj det är svårt att säga..fast det mesta som är hemmagjort på ett noggrant sätt ycker jag blir fina.
Tittskåp är ju jätteläckert att göra, fast det blir ju ganska dyrt i materialkostnader..
Men låt fantasin flöda!
Just nu är hemmagjorda saker omodernt och ouppskattat du ....får knappast igen summan du har lagt ut på ditt arbete ....
Jag känner flera som säljer på marknader och internet och det går trögt med hemmagjorda produkter....
Glöm inte att tid är pengar
Norrlandsmorsan: Jo har märkt att en del saker går trögt nu.
Vad tror ni om hembakt bröd? Varit rätt omtyckt det, då folk vill ha gott bröd men inte göra det själv.
Funderade på om man skulle göra ett litet häfte med en bild på kakan, lite om ingredienserna och sen priset på dem och ge till t ex släktingar och så.
Maria84:
Jag tror att hembakt kan funka! Det är alltid lika gott med hembakt!
Min sambo gör hemmagjorda saker som han säljer. det går jättebra. Han gör smidesljustakar, ljus, knivar, osthyvlar, smörknivar osv...
Det går jättebra att sälja det!
hembakat bröd går fint det vet jag för mina barn har sålt ..och gjorde ungefär 500 kr på en timme
Ta upp beställningar o baka ..vet ja ....och leverera sedan ...
Funderar allvarligt på det... Går ju hemma om dagarna och sonen hjälper mer än gärna till så det blir inga problem ska fundera lite mer på det tror jag
Gör egna halsband, armband, örhängen. Är ju jätteinne med smycken i massor just nu; långa halsband, mängder med armband osv. Köp material på Panduro etc.
Göra "bling bling" till mobiler; mobilsmycken, strassdekorerade skal m.m
Finns superfina väskor man enkelt kan sy (sett tips i pandurokatalogen) sådana av lite större modell med trähandtag. Köp stuvbitar av tyg billigt och sy. Går nog snabbt och kan säljas säkert minst för 100-150 kr
fundera på att börja sälja mina tavlor , intresset verka finns inte minst här på FL...och eftersom jag kom över ett parti olja biligt skulle inte priserna vara så sky höga heller tänkte öppna ett galleri på nätet med "tradera " funktion ,där det lägsta priset bli material o timmar o sen vi de som är intresserade sköta resten ,vad tycker ni om det då ?
nybakat kan jag tänka mig att det funkar faktiskt ,gott är det jo alltid o köper du ingridenserna hos grosisten kan man jo känna en bra peng
Nybakat funkar bra (jag har testat) men det går så grymt i perioder.
Jag bakade som en galning veckorna före jul...och månaderna efter jul hade jag inte en enda beställning.
Sedan är det ju det att man måste "tjata" på vänner och bekanta...de kommer inte ihåg för att man gett dom en lista på vad man gör.
Men men, jag brukar mäjla med jämna mellanrum och ha "specialare" och då brukar det även ramla i vanliga beställningar.