• Ossians mamma

När börja med trehjuling?

Som sagt, när kan barn ungefär börja med trehjulingar? Min son verkar så intresserad, men når inte ner till pedalerna..
    Tack på förhand!

• Svar på tråden När börja med trehjuling?
  • Tanroky

Jag tycker du redan har svarat på den frågan själv. När barnet är intresserat och når ner till pedalerna;)

• Tussen06

Min son fick en trehjuling i somras och då nådde han inte till pedalerna men han kämpade med att sparka sig fram. nu så kan han trampa på ganska ordenligt. jag tycker de ska få hålla på och försöka även om de inte når.

• SuzyQgirl

Vi köpte en trehjuling i våras då dottern var runt 14mån. Det var en sån man kunde låsa styrningen på och med ett handtag att skjuta på den med. Hon har tyckt att det varit jätteroligt att åka på den (med mamma som sjutsa på). Nu börjar hon kunna nå ner lite till pedalerna så till nästa vår lär hon väl nå ännu bättre så hon kan försöka lite mer själv.

• Miisa

Vår stora tjej är 21 månader nu och har haft trehjuling sen i somras. Nu cyklar hon "på riktigt" dvs använder pedalerna för att komma fram. Hon ÄLSKAR sin cykel. Är barnet intresserat finns det ingen anledning att inte låta dem cykla.

• MajaB

Min son var 2 1/2 innan han nådde ner till pedalerna och kunde börja cykla på 3-hjulingen. Men från 1 1/2 så har han suttit på den och sparkat sig fram. Till våren blir det nog en liten cykel istället. Och lillasyster får ta över 3-hjulingen.

Svar på tråden När börja med trehjuling?