Biltvätt med takvinge
Kan man tvätta en bil i biltvätt om man har takvinge?
Kan man tvätta en bil i biltvätt om man har takvinge?
Vad är det för takvinge då? Finns en del att välja på
v70 bild finns här:
www.garaget.org/
Ingen givare för höjden?? Då skulle den ju pajja alla bilar som tvättade där. Nä, något fel på den så jag tycker helt klart att dom borde stå för det.
racer x skrev 2008-10-20 18:03:28 följande:
Det verkar väldigt luddigt Hansarna. Jag jobbar på en Statoil station och vi har stora skyltar där det står att om bilen är fyrhjulsdriven, pickup eller om du har takräcke, takbox eller spoilers så kontakta personalen innan tvätt.
Vi räknar liksom att om det står spoilers så kan väl folk säga till om dem har vinge och är osäkra. Vi har ett borstlöst program som man kan välja om man inte vill chansa. Det finns inte ens chans att man kan titta hur alla bilar ser ut innan dem köper ett program.
Sorry att vingen pajade, var den skruvad eller limmad?
Oseriöst av henne att säga att det är lite på egen risk, jag ,menar antingen så är det på egen risk eller så är det INTE det. Macken lär ju ha en försäkring som täcker det. Hellre pröjsa lite och få en nöjd kund än bråka och få en missnöjd kund som talar om för alla dem träffar vad som hände. Servicekänsla...
Hoppas det går bra!
Vi har nu pratat men ägaren av macken där jag tvättade bilen.
Han säger att vingen ÄR en spoiler, och då kassörskan frågade om jag hade spoiler så
tänker de tydligen inget göra.
Räknas verkligen en vinge som en spoiler?
SNUVAN:
Den var limmad och skruvad.
Och det var inte borstarna som drog med vingen, utan hjulen som går över bilen när den blåser av vattnet.
Spelar ingen roll jag har vinge på min sedan och den har klarat sig än så länge men där jag tvättar i sånna fall finns inga hjul som rullar på bilen. Sitter det givare på borstgrejen kvittar det hur bilen ser ut.
Hej! Jag jobbar också på en Statoil station och kan säga så här....En del biltvättar beroende på vad det är för fabrikat har problem med den så kallade vingen och ja, jag har hört det förr att tvätten kan stanna vid alt fastna i denna vinge..sensorerna hittar ingen "fäst punkt" och det gäller även vid extra ljus och takräcke...det är ju trots allt "bara" en maskin som gör jobbet...sensorerna läser ju av bilen har den missat någon del att "läsa av" (det första den gör) så kommer det skita sig när den tvättar bilen då den ska gå bakifrån och fram...Detta händer dock inte ofta men som sagt, denna vinge vet jag att en del tvättar har haft strul med...
Jag tvättar min bil ofta. Har en 855 med den vingen som trådskaparen ahr på sin V70. Själv så UNDVIKER jag automattvättar pga att det blir repor i lacken. Handtvätt eller högtryckstvätt är det som gäller för min del
med dagens borstar i biltvätter blir det inte mer repor på bilen än du själv svampar den själv