• Anonym

Vad kostar det att fixa repa på bil??

Bildörren blåste upp på bilen bredvid och tog reg nr för att få tag i dom, vad kostar sånt?? Har man försäkring på det?

• Svar på tråden Vad kostar det att fixa repa på bil??
  • Majsan70

Det går på din försäkring. Hur mycket det kostar beror på hur omfattande skadan är. Självrisken vet du bäst själv eller så får du fråga vad som gäller för just dig.

• fem i familjen

Hej! jag råkade ut för EXAKT samma sak för ett par månader sen!
    Jag skrev en lapp med mina kontaktuppgifter,tog ett foto på skadan(med mobilen) och skrev upp reggnummret.

De hörde inte av sig, så på kvällen ringde jag (efter att ha letat upp telenummret via reggnummret).
    De hade inte sett varken skada eller lapp!
    Men skulle titta efter och höra av sig.

Dagen efter ringde tjejen och sa att de vaxat bort repan! jag frågade om de ändå ville ha nån form av ersättning, men det behövdes inte.

Repan såg verkligen stor ut,pluss att det var färg från våran bil på repan.
    Men det gick tydligen få bort så enkelt.

Så ta inte ut nån oro i förhand! Lycka tll

• Miss Lau

Jag repade vår dörr ordentligt (mot ett elskåp, klantigt värre). Det skulle gå på försäkringen och enbart kosta självrisken. Men sen la min pappa på ett tjockt bra vax i stället och då syntes det knappt!

• Chrille 84

Vad du ska göra beror helt på hur skadan ser ut.
    Är den djup eller grund. mao ser du plåten eller "bara" primer?

Som sagt innan så går 90% av 100% avv lack skador att polera bort med rubbing/vax.
    Annars så är det inte så svårt att fixa själv med bättring färg (förutsatt att man har lite erfarenhet av sånt).
    Men testa vax/rubbing först.

• Anonym (skaffa)
    Mammatillwilliam skrev 2008-10-20 21:11:31 följande:
    Kostar väl självrisken, typ 5000:(
    Ett tips då är ju att skaffa en försäkring där du betalar några kronor mer i månaden och slipper självrisken om det skulle vara ngt. Vi betalar mellan 10-15:- mer i månaden än vad försäkringsbeloppet ligger på (tror jag det är, iaf under 20:- ). Och om det skulle hända ngt så behöver vi inte betala ngn självrisk alls.
Svar på tråden Vad kostar det att fixa repa på bil??