• tii

Har du kontantkort eller abonemang? (mobil)

Jag köpte en ny mobil för ett tag sen, och blev helt idiotförklarad av säljaren för att jag hade kontantkort. För INGEN har kontantkort nu för tiden. Han liksom skrek: VA???! Har du KONTANTKORT?? *hånskratt*
    Han gjorde upp listor på hur mycket jag sparar på att skaffa abonemang och telenor var absolut bäst. Enligt han.
    Jag sa att jag skulle fundera på det, och då ville han ha en förklaring på varför jag skulle fundera.
    Jag var dum som fortfarande ville ha kontantkort.

Jag gick till butiken bredvid och köpte mobilen istället.

Så, är jag ensam om att ha kontantkort,eller finns det fler?
    Vad har du?

• Svar på tråden Har du kontantkort eller abonemang? (mobil)
  • ElinOlsson

Kontant.
    Ringer väl upp mellan 50 och 100 i månaden. Så jag tycker inte det lönar sej med abonemang. Laddade för en månad sen och har använt 50 kr...
    Inga fasta avgifter och jag ringer som sagt inte mycket. Tycker det är toppen!

• piixelslyna

Jag har abonnemang. Jag tjänar på det, men så har jag ingen hemtelefon utan använder mobilen till alla samtal. Och jag både ringer och sms:ar en hel del.

• mizzan

Men herre gud vilken säljare..Hur många som helst ringer med kontantkort fortfarande. Ringer själv för ca 50kr i månaden och då tycker jag att det räcker med kontantkort.

• Pumpkin

Har precis bytt från kontantkort till abonnemang. Varken tjänar eller förlorar på det, men nu vet jag att jag alltid kan ringa/smsa om det händer något.

• Ilonasmamma

kontantkort...tankar på 150 i månaden och ibland går det åt fortare ibland mindre så ligger på 100-200kr i månaden och då ringer jag alla jag vill med comvig kompis kontant.

• Pernilla75

Jag har både och.

Kontatkort till min privata mobil och abonnemang till jobbmobilen.

• Frontline

Kör med abonnemang Telia vänner kostar 69:- i månaden och jag ringer gratis till alla telia och halebop mobiler betalar bara 69 öre i uppkopplingsavgift..

Kontantkort är ju bara jobbigt man måste ha koll på när man ska fylla på...

• MammaHela

Jag har abonemnag för jag klarar inte av kontantkort.

jag är lite tvärtom jag, har jag abonemnag så blir jag supersnål och ringer så lite som möjligt.
    Men när jag hade kontantkort tyckte jag att jag hade hur mycket pengar som helst och kunde ringa upp 3-400kr/månaden.

Nu ligger mobilräkningen på ca 50 kr + 99 kr som är fast pris för sms (skickar ca 1500 msm i månaden).

• mia1980

Har abonnemang men har bara mobilen, ej hemtelefon så för mig lönar det sig verkligen. Ringer även ganska mycket.

Men jag vet många som fortfarande har kontantkort och är helnöjda med det. Funkar för vissa, men jag hade blivit tokig över att behöva ha koll på när jag måste ladda...

• LAV0LINA

Jag har abonnemang. Sambon blev i princip idiotförklarad av Telia då han ville byta från "telia till vänner" till deras kontankort. Grejen är den att för sambon är det betydligt billigare att ha kontantkort!! Han ringer så otroligt sällan att det inte lönar sig att ha abonnemang!

Svar på tråden Har du kontantkort eller abonemang? (mobil)