• Anonym

Jag tror att spiralen håller på att åka ur

Jag hade en konstig känsla nydligen när jag satt i soffan, kändes som att något höll på att åka ur min vagina. Så jag tog ett bad snabb, känner alltid på trådarna när jag badar har hört att man ska göra det. Förr har trådarna alltid vart jättekort, bara någon mm typ. men var de omkring 1cm långa om inte mer.
    Inte nog med de, när "mensen" började för några dagar sedan var de bara lite brunt blod typ som kom, lite varje dag. Och nu idag har de kommit mycket rött blod hela dagen, nästan som att forsar ut. Som när jag gick ut för att hämta posten så kände jag hur de bara rann ner för hela benet, när jag kom hem igen och kolla hade jag blod på hela benet.
    Är spiralen på väg ur? Vad ska man göra?

• Svar på tråden Jag tror att spiralen håller på att åka ur
  • Anonym (ont)

När en spirl åker ut gör det JÄTTEONT. Tro mig jag har varit med om det. Man blöder massor (det gjorde iaf jag). Men jag tycker nog du ska ringa om du fortsätter blöda sådär o höra om du kan få komma in på en koll så den inte sitter fel eller så...

• MarieDahlström

Det kan säkert vara så att den kan åka ut ( har varit inne för undersökning av det själv ) . Jag tycker du ska ringa din barnmorska för undersökning . O känner du obehag eller det gör ont kan du ju ringa sjukvårdsupplyssningen . Vilket du kan ändå . Lycka till

• Anonym

Anonym (ont) skrev 2008-10-20 19:39:28 följande:

När en spirl åker ut gör det JÄTTEONT. Tro mig jag har varit med om det. Man blöder massor (det gjorde iaf jag). Men jag tycker nog du ska ringa om du fortsätter blöda sådär o höra om du kan få komma in på en koll så den inte sitter fel eller så...
    Tack för ditt svar!
    Jag hade väldigt ont inatt men tänkte inte så mycket på det.
    idag har jag haft ont till och från, fast jag brukar alltid ha ont har något problem med min vagina som ger smärta nästan dagligen. Så jag har svårt att avgöra om de är för spiralen eller "den vanliga smärtan".
    Kan de vara farlig om den är på väg ut nu, om jag väntar med att ringa tills imorgon. Har ingen barnvakt, och lär inte få tag på de ikväll heller.
  • Anonym

En spiral kan åka ut utan att det känns ett skit.

Jag hittade min på toagolvet efter att ha haft konstiga oregelbundna blödningar ett tag.

• Anonym
    MarieDahlström skrev 2008-10-20 19:41:01 följande:
    Det kan säkert vara så att den kan åka ut ( har varit inne för undersökning av det själv ) . Jag tycker du ska ringa din barnmorska för undersökning . O känner du obehag eller det gör ont kan du ju ringa sjukvårdsupplyssningen . Vilket du kan ändå . Lycka till
    Tack för ditt svar!
    Skönt att de finns några som svara så man inte sitter och skrämmer upp sig som en tok hela tiden.
    Hur gick undersökningen till när du var inne? Ska ringa till gyn imorgon när de öppnar och prata med de.
  • MarieDahlström

Tror inte detär farligt dom sa till mig att det bara är så att det är ju inte säkert som preventivmedel så använd kondom .

• Anonym
    Anonym skrev 2008-10-20 19:42:46 följande:
    En spiral kan åka ut utan att det känns ett skit.Jag hittade min på toagolvet efter att ha haft konstiga oregelbundna blödningar ett tag.
    Ojdå. tur att jag kände efter min nu.

Just de nu ikväll har de svidit mellan bena med, svider skitmycket nu, som att bränns typ. Kan de ha med spiralen att göra? Har inte vart så här innan när jag har känt på trådarna.
  • Anonym

Har du ont i slidan och har stikningar ska du ringa i morgon direkt. Min sate sig på tvären. Ej skönt alls lycka till med kontrolen.

• MarieDahlström
    Anonym skrev 2008-10-20 19:42:49 följande:
    Tack för ditt svar! Skönt att de finns några som svara så man inte sitter och skrämmer upp sig som en tok hela tiden.Hur gick undersökningen till när du var inne? Ska ringa till gyn imorgon när de öppnar och prata med de.
    Det går till som en helt vanlig gynundersökning . Inget farligt alls . Det klarar du
  • Anonym
    MarieDahlström skrev 2008-10-20 19:43:44 följande:
    Tror inte detär farligt dom sa till mig att det bara är så att det är ju inte säkert som preventivmedel så använd kondom .
    aha, fast kondom kan jag inte ha. för de första svider som bara den efter kondom. sen sist jag blev gravid hade vi kondom och den sprack o jag var gravid.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-10-20 19:44:31 följande:
    Har du ont i slidan och har stikningar ska du ringa i morgon direkt. Min sate sig på tvären. Ej skönt alls lycka till med kontrolen.
    aj, det där låter ont. Stikningar har jag inte, än iaf: men nu är jag iaf säker jag ska ringa imorgon o se till att jag får en tid tills imorgon så de får kolla upp de.
  • Anonym
    MarieDahlström skrev 2008-10-20 19:45:23 följande:
    Det går till som en helt vanlig gynundersökning . Inget farligt alls . Det klarar du
    Ok. men då ska de gå bra. vet inte hur många gynundersökningar jag har klarat av bara de sensate månaderna nu, fast nu var de 3 månader sen sist. satte in spiralen i augusti så efter de har de inte vart några mer besök på sjukan. Fast jag hatar egentligen att sätta mig på den där gynstolen, gör så j*vla ont varje gång.
    Hoppas inte att de gör ondare att den åker ur om den väljer att göra de nu som de gjorde när man satte i den
  • Anonym

min åkte också ut utan att jag kände det alls! Ren slump att jag hade tid för cellprov och dom märkte det då!

• MarieDahlström
    Anonym skrev 2008-10-20 19:47:53 följande:
    Ok. men då ska de gå bra. vet inte hur många gynundersökningar jag har klarat av bara de sensate månaderna nu, fast nu var de 3 månader sen sist. satte in spiralen i augusti så efter de har de inte vart några mer besök på sjukan. Fast jag hatar egentligen att sätta mig på den där gynstolen, gör så j*vla ont varje gång.Hoppas inte att de gör ondare att den åker ur om den väljer att göra de nu som de gjorde när man satte i den
    Du klarar det . jag hatar också den stolen . Men dom jag vet som tagit ut sin säger att det inte känns något . Du KLARAR det . Varma kramar . ps sex är kanske inte det första du tänker på = kondomen
  • Anonym
    MarieDahlström skrev 2008-10-20 19:53:16 följande:
    Du klarar det . jag hatar också den stolen . Men dom jag vet som tagit ut sin säger att det inte känns något . Du KLARAR det . Varma kramar . ps sex är kanske inte det första du tänker på = kondomen
    Tack! Jag kommer nog klara de. :) ja jag har hört att jag gör ondare att sätta i en spiral än att ta ut den. Fast nu är jag rädd att den ska åka ur ikväll o att de ska göra skitont här.
  • MarieDahlström
    Anonym skrev 2008-10-20 19:55:19 följande:
    Tack! Jag kommer nog klara de. :) ja jag har hört att jag gör ondare att sätta i en spiral än att ta ut den. Fast nu är jag rädd att den ska åka ur ikväll o att de ska göra skitont här.
    I så fall får du ju åka in akut
  • Anonym
    MarieDahlström skrev 2008-10-20 20:00:42 följande:
    I så fall får du ju åka in akut
    Fast det kan jag inte, dottern ligger och sover och mannen jobbar. så jag måste vänta tills imorgon ändå
  • Anonym

Det stämde att trådarna hade åkt ur mer än 1cm sa läkaren, men via vul satt spiralen rätt.

• Anonym

Hej vad bra att du fick hjälp är allt bra nu då!!

Svar på tråden Jag tror att spiralen håller på att åka ur