norgesessan skrev 2008-10-20 20:27:06 följande:
Första gången emil fick var i bilen, på hösten, så vi flög ur bilen, tog ut honom ur stolen, sen kom ambulansen jättesnabbt...så började dom klä av honom....hadde honom bara i en filt tillslut...
[/citat]
copernicus skrev 2008-10-20 20:28:08 följande:
[citat]
precis!Man kan chocka kroppen nåt vansinnigt med kallt vatten!!men jag har tyvärr fått rådet att badda med kallt vatten, något jag ALDRIG skulle utsätta mina barn för!Vi har hittat en metod som funkar super för oss, och det är att gå ner i källaren där det är kallare när barnen har hög feber och det räcker alltid!
Kallt eller ljummet. Huvudsaken att barnet kyls ner. Hurvida ni gör spelar ingen roll, likaså om ni har iskallt vatten eller vatten som är kallare än kroppstemperatur.
Jag har bara varit med om ett krampanfall och har aldrig behövt kyla ner mitt barn i samband med ett sådant alltså. Den gången var jag skräckslagen och ringde 112. Eller, inte ens det kunde jag, min kompis fick ringa eftersom jag inte pratade sammanhängande.
Min son fick ett sånt kraftigt anfall att han slutade andas och där man fick använda mun-mot-mun-metoden på honom.
Hoppas på inga fler gånger