• Anonym (Sanna)

Hur kändes det i magen för er tidigt i graviditeten?

Nu vill inte jag skriva ner mina egna symptom, utan undrar hur det kändes i magen för er i v.4-8 ungefär. Kändes det nåt speciellt alls, eller var det precis som vanligt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 21:38
    ag undrar därför att jag har haft ont i magen ett tag nu, eller det gör inte skitont, är som lätt mensvärk, men ändå inte som mensvärk. Det känns i nedre delen av magen som små hugg ibland och ibland bara ömhet liksom över hela nedre magen.

Dessutom är jag svullen, fattar inte eftersom jag gick upp två kilo när jag slutade äta chips och godis! Och dessutom är jag trött jämt! sover varje dag mitt på dagen eller eftermiddagen och har sen heller inga problem med att sova 12h på natten. Dessutom orkar jag inte göra nånting på dagarna.

Vet att detta kan bero på helt andra saker, men just detta med magen har jag aldrig känt..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-21 16:12
    Testade negativt imorse. Ska till UM imorgon och tänker ta upp detta.

• Svar på tråden Hur kändes det i magen för er tidigt i graviditeten?
  • Anonym (Sanna)

Ingen som vill dela med sig?

• Anonym (influensa)

jag kände mig precis som om jag höll på att få influensa. Feberaktig i kroppen och magen hade molande värk och blev rätt uppblåst och gasig.

• Mollsanbollsan

jag låg i sängen dom 3 första månaderna och spydde och spydde och spydde lite till :)

• Anonym (Sanna)

Anonym (influensa) skrev 2008-10-20 21:11:58 följande:

jag kände mig precis som om jag höll på att få influensa. Feberaktig i kroppen och magen hade molande värk och blev rätt uppblåst och gasig.
    Okej, kände du av en markant skillnad eller var det för att du visste att du var gravid som du tänkte på det?
  • Anonym (Sanna)
    Mollsanbollsan skrev 2008-10-20 21:18:34 följande:
    jag låg i sängen dom 3 första månaderna och spydde och spydde och spydde lite till :)
    usch vad hemskt! Jag undrar därför att jag har haft ont i magen ett tag nu, eller det gör inte skitont, är som lätt mensvärk, men ändå inte som mensvärk. Det känns i nedre delen av magen som små hugg ibland och ibland bara ömhet liksom över hela nedre magen.

Dessutom är jag svullen, fattar inte eftersom jag gick upp två kilo när jag slutade äta chips och godis! Och dessutom är jag trött jämt! sover varje dag mitt på dagen eller eftermiddagen och har sen heller inga problem med att sova 12h på natten. Dessutom orkar jag inte göra nånting på dagarna.

Vet att detta kan bero på helt andra saker, men just detta med magen har jag aldrig känt..
  • Anonym

för mej när jag var gravid sist hade jag typ mensvärk, kände mig såååååååå trött och irriterad...gick upp ngt kg innan vi visste att jag var me barn....

• Anonym (Sanna)

Okej, tack för att ni delade med er. Jag har ändå svårt att tro att jag är gravid, men ska ta ett test imorgon bitti.

• Alexandra84

Med alla mina graviditeter så har jag haft hemskt ont i magen... kraftig mensvärk, nästan värre än när jag haft mens.
    Sen oros magvärk att nåt skulle va fel... Nojjig som man är
    Med dom två första har jag även mått lla och kräkts från v7. Men med bebisen i mgen som jag går med nu började inte det förens v11, och sitter i lika mycket än i v16... Underbart...

~*~ Lycklig mamma till två, men i april blir dom tre ~*~
  • Anonym (Sanna)
    Alexandra84 skrev 2008-10-20 23:07:29 följande:
    Med alla mina graviditeter så har jag haft hemskt ont i magen... kraftig mensvärk, nästan värre än när jag haft mens.Sen oros magvärk att nåt skulle va fel... Nojjig som man är Med dom två första har jag även mått lla och kräkts från v7. Men med bebisen i mgen som jag går med nu började inte det förens v11, och sitter i lika mycket än i v16... Underbart...
    Okej, illamående har jag, men jag kan inte säga om det är morgonillamående eller så, utan jag mår oftast illa på morgonen, dock inte mycket och sen mitt på dagen kan jag bli illamående (oftast när jag åker bil) och sen på kvällen blir jag illamående, så det beror nog på nåt annat.
  • Anonym (Sanna)

Testade negativt imorse. Ska till UM imorgon och tänker ta upp detta.

Svar på tråden Hur kändes det i magen för er tidigt i graviditeten?