Snos skrev 2008-10-22 20:26:39 följande:
Du ser ut att vara smal, är ung,tjej och säkert ganska lång. Vet du vad ditt blodtryck brukar ligga på annars när du inte är gravid? Kan tänka mig att du i vanliga fall har lågt tryck som de flesta tjejer har som e långa o smala (vilket är helt ofarligt) och det brukar leda till lätt yrsel och att man även svimmar ibland. Och då ska du tänka på att nu när du även är gravid så påfrestar det ännu mera på kroppen och din blodvolym ökar och trycket sjunker lättare. Jag blir lätt yrslig annars o ännu värre nu när jag är gravid (också i 4 mån). Dessutom håller jag med EnAnna81 o hennes tips. Sockret brukar också vara en faktor till att man svimmar. Se till att motionera också vilket hjälper blodtrycket jätte mycket. Ju mer man "softar" (vilket jag lätt gör nu när jag mår illa o så) ju lägre tryck får man.Jag tror inte du behöver oroa dig men allt beror lite på hur länge du är avsvimmad också. Är det längre än fem min bör du kontakta din läkare. Annars tycker jag nog bara att du kan prata med din bm, men följ din känsla. Bara du känner din kropp.Lycka till = )
Ja jag har haft lågt blodtryck sen innan och svimmat då med. Är 1.70, så mycket beror nog på de faktorerna. Jag orkar inte träna så mycket, men försöker gå promenader och äta någorlunda bra även om jag mår illa. tack för tipsen:)