• show must go on

en tråd för oss som försökt i 2 år el mer..dela med er av tankar tc...

Vi har försökt i över 2 år nu :(
    På utredningen så har dom ej kunnat hitta något fel !?

Vet att det finns dom som har försökt i många många fler år än vi men det gör ialla fall ONT ! hoppas att turen vänder för alla i denna situation ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 14:45
    2009 hoppas det är året m många + för oss :)

• Svar på tråden en tråd för oss som försökt i 2 år el mer..dela med er av tankar tc...
  • snobben

Ja, fy det är inte skoj Vi har försökt i över 5 år och just misslyckats med vårt första IVF. Vi försöker tänka positivt, en dag blir det vår tur.

Styrkekram är inget bra ord.
  • show must go on

*snobben* Beklagar verkligen att det inte gick vägen !!
    ja man måste hitta nåt positivt (fast det kan vara super svårt vissa dagar) man måste leva på hoppet ! Om att det en dag är er/vår tur.....

• Pimpinellan

Vi har försökt två år och är inne på vår tredje IVF. Tungt när "alla" andra runt en verkar ha superlätt att bli gravida! Men vi ger aldrig upp!

• afrodite

vi har snart försökt i 2 år, jag äter pergtime men förstår inte riktigt varför de inte sätter oss i IVF kö...

• snobben
    afrodite skrev 2008-10-23 13:08:52 följande:
    vi har snart försökt i 2 år, jag äter pergtime men förstår inte riktigt varför de inte sätter oss i IVF kö...
    Har du problem med ägglossningen? I så fall vill de nog att ni provar det innan det blir IVF.
    Styrkekram är inget bra ord.
  • M Pax

Hej
    Vi har oxå försökt i lite mer än 2 år nu. Utredningen visade inget. Mannen hade lite sänkt rörlighet, 23% istället för 30, men läkaren sa att det vägdes upp av att han hade så många, 280 milj istället för "godkända" 40 milj.
    Vår remiss för IVF skickades i förra veckan, väntetid 18 månader. Det känns länge och tungt. Vi tog beslutet i helgen att vi inte vill vänta. Vi lägger på bolånet och kör det privat istället. Vågar ändå inte hoppas. Inget verkar ju logiskt i allt detta.

Men ibland så ljusnar ju allt lite och man känner sig lite mer förhoppningsfull. Men inte idag, men fan vad duktiga vi är som kämpar.

• show must go on

M pax Lycka till !!! Vi ska boka tid & stå i kö för Insemination EL IVF får se vad läkaren annser vara bäst!!! Vänta ..ja det känns som det är det ända man gör nu för tiden !!!
    Inte blir det bättre av alla andra som "lyckas".. kämpa på...alla som vet hur det är ...att vara barnlös

• skånejag

Vi har försökt i snart två år, men nu känner vi att det nog är dags att vi kollar upp oss. Antar att utredning är första steget.

• show must go on

!SKÅNEJAG! Vi började vår utredning i April iår!! skönt att få det gjort så man vet vad som är fel! eller att inget är fel! & hur man går vidare m hormoner,insemination,IVF etc...
    så rekomenderar starkt att göra en utredning!!! Lycka till!!!!

• skånejag

Show must go on: Japp, vi har oxå börjat inse det nu. Jag har kollat upp nummer och allt så nu ska jag bara lyfta luren och göra det med.

Svar på tråden en tråd för oss som försökt i 2 år el mer..dela med er av tankar tc...