• Miss E

v.28, Gör ont i livmodertappen, och i slidan, vad kan det vara?

Har sen i fredags haft mer o mer sammandragningar, magen blir hård som en fotboll, iböand har det gjort lite ondare än bara "obehag".

Idag har det ilat ner i slidan och det gör ont i livmodertappen, precis som om någon spänner ut slidan i en gynundersökning..

Vet inte vad det är, någon som känner igen sig?

(¯`°?.¸ ღ♥ v.28! Jag Väntar En Liten PRINS!♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden v.28, Gör ont i livmodertappen, och i slidan, vad kan det vara?
  • SvenThorstens

Hur mycket sammandragningar har du och hur länge håller dom i sej? går de över när du vilar? Prata med din branmorska o be att få kollaat om du har urinvägsinfektion, det kan ge tidiga sd och går att behandla! Kika in på www.pepping.se där jag har samlat länkar till info och berättleser om tidiga sd!

Hoppas det minskar!

kram

• Miss E
    Svar på #1
    Har haft 10-20st om dagen nu igen, (hade sd redan i v.17, men som gick över med vila vila vila), o varit ihållande längre stunder, ibland så länge som 15min.

Vaknade imorse av en stenhård och ond mage, samt värk i livmodertappen och i slidan...

Så har jag inte känt det innan o börjar undrar om livmodertappen blivit påverkad?

Uvi tror jag ej att jag har, tog senaste sådant prov för 3-4veckor sedan o då såg det bra ut, tagit dessa prover regelbundet...

Blir bara orolig när det gör så ont....
  • SvenThorstens

Om du har ont och är orolig tycker jag att du ska ringa förlossningen och berätta hur du har det! Då kan de avgöra om du behöver göra etn extra koll eller inte. När du ringer dit var noga med att tal om hur mång och hur lägne (15 min lät länge tycker jag)!

Kram

• Emelianfian

Känner igen mig har precis som du plus en massa slemmiga flytningar. kan inte fatta vad det är alls. men jag har typ 20st sammandragningar i timmen.

♥ Nellie 2oo712o7 ♥ Lillebror - BF 2oo9o112 ♥
  • Miss E
    Svar på #3
    OK.. Ja det tog över 15min innan det släppte, magen var stenhård och stod rakt ut, såg inte klokt ut...

Ja, jag skall ringa till förlossningen o förklara hur det är.

Är det UL som gäller då, så man tittar om livmodertappen har öppnat sig
  • I have a kid

far in på koll hadde som du och det hela slutade med akutsnitt då frejas puls sjönk på ctg koll i vecka 29+4 pga av mkt sd som visade sig vara att freja ville ut

• Emelianfian
    I have a kid skrev 2008-10-20 22:39:54 följande:
    far in på koll hadde som du och det hela slutade med akutsnitt då frejas puls sjönk på ctg koll i vecka 29+4 pga av mkt sd som visade sig vara att freja ville ut
    OJ... sjönk hennes puls för att du hade för många sammandragningar? gjorde dom ont? hur var det för dig? kände du henne mindre?
    ♥ Nellie 2oo712o7 ♥ Lillebror - BF 2oo9o112 ♥
  • Miss E

Vi åker in nu och skall få det kollat på Östra..

Tack för svaren allihopa.

jag uppdaterar när jag kommer hem.

• SvenThorstens

Bra! Kram och lycka till!!!

• I have a kid

7Idag 22:43 | ID: 37484545
    Emelianfian

hadde ont men inte jätte ont utan var mest att magen var hård nästan helatiden, så jag ringde förlossningen och då hadde jag inte några sd nå mera

å dom bad mig komma in pga av dom tidiga grav veckorna. hadde då varit in tidigare fler ggr pga av sd, å allt har varit bra med freja och grav.

kände henne inte mindre en vad jag brukar.

då jag for in på förlossningen så hadde jag inga sd alls och kände freja sparka, sen så efter 2 timmar på ctg så visade det sig att jag hadde några sd men inte så starka, och frejas puls sjönk för att sen bli normal.

Läkaren ville att jag skulle stanna 4 timmar. och dom kollade ctg 1 gång varje timme,

i 3 timmar var allt bra 4 timmen sjönk pulsen igen. Och läkaren kom in och sa att nu kommer du snart vara mamma. det blev ett akut snitt

Svar på tråden v.28, Gör ont i livmodertappen, och i slidan, vad kan det vara?