• minbabynr1

jag är gravid, min hund är skendräktig!!

min helt underbara lilla sötnos är skendräktig, och har så varit sedan jag blev gravid!! hon blir så jobbig, men ack så go. hon ska ligga på mig, brevid mig, under mig... ja allt går bra! bara hon får vara med =)
    mina tofflor har jag fått gömma då hon adopterat dem... sen har hon producerat mjölk i flera veckor nu.. jag börjar bli orolig för henne eftersom hon tappar vikten då.. vad ska jag göra mer? jag har plockat bort alla leksaker å dyl. tar långa promenader å kastar boll, då hon får tillbaka sin glöd! men annars är hon snuttig å loj.

någon som har fler tips?
    eller haft liknande "symtom" på sina husdjur?
    är det vanligt att djuren beter sig anorlunda när man är gravid?
    hur gjorde era härliga troll?

ha de!

• Svar på tråden jag är gravid, min hund är skendräktig!!
  • Trippelmamman

Även min tik blev skendräktig under min sista del av graviditeten och det blev så illa att vi fick gå till vetrinär som ordinerade halv ranson mat och dubbel dos motion tills mjölken försvann men själva boandet och närhetssökningen till sin matte kunde man inte göra något åt.

Idag är liten 1 år och vår hund är världens goaste, visst har hon försökt valla honom när han började krypa och gå men är världens goaste mot honom.

Det jag märkt nu tiden efter lillfisen kom är att hon löper oftare. Normalt löp år är december, juli men i år har hon löpt november, juni och nu i oktober redan så någonstans verkar det som om hennes kropp reagerar med att också vilja ha egna små.

• minbabynr1

underligt! så bra! det känns som hon är sig själv allra mest när vi är ute å leker! så jag får fortsätta med det=) men maten får hon knappt i sig....

ska jag låta henne vara när hon tvättar å snuttar?
    jag har försökt distrahera henne hitills... det känns som om hon bara främjar mjölken om hon e där å slickar hela tiden!

min mammas katt började ta in fåglar i huset till min när jag föddes =) jag tror djur vill hjälpa till ibland =D

• PillAnn

Hej!
    Jag har en hanhund som gjort något liknande. Inte för att han producerar mjölk, men han har blivit mer vaktigare, närhetssökande och i början totalt hopplös!
    Kunde väcka mig kl.04,08 varenda morgon i en veckas tid. Började göra saker han inte gjort tidigare, typ ligga i sängen eller i soffan.
    Som tur är så har han slutat med att väcka mig på morgonen. Det klarar jag så bra själv just nu. :-/ Det är det enda....Dvs. jag har fått en väldigt obstinat hund, som hittat på egna regler och som ska klättra i rang. Om han själv får bestämma.

• Frezalo

Min vovve var helt övertygad om att han blivit pappa när min dotter föddes. De är för söta!

Jag har 0:- på kontot, men är världens rikaste människa!
  • bebis0101

Min hanne har också blivit förändrad. Han har blivit enormt kelig med mig och vill gärna ligga bredvid mig i sängen eller i soffan som han inte velat förut. Han ligger också gärna vid magen. Lustigt...

Svar på tråden jag är gravid, min hund är skendräktig!!