• Kofttanten

Får man stanna på motorvägen?

Får man lov att stanna på motorvägen för att släppa av passagerare? Det är en busshållplats på motorvägen ska jag kanske tilllägga. Vet att man inte får stanna annars.

• Svar på tråden Får man stanna på motorvägen?
  • mmonika77

Men varför skulle då busshållsplatsen vara utplacerad där?

• Bergling

Finns det verkligen busshållsplatser på motorvägar?

Det är inte en motortrafikled då?

Jag har aldrig sett eller hört talas om en busshållplats på en motorväg. det låter väldigt underligt.

• Teskedsmamman

Är det busshållplats på motorvägen?!?! Då är det väl motortrafikled eller??? För du får inte övergå den heldragna linjen om du inte har fått allvarligt fel på bilen och tom då kan man faktiskt åka på böter om polesen har en dålig dag...

• Kofttanten

Hmm, det är kanske motortrafikled. Jag är ett blåbär i trafiken dessvärre. Det är busshållplatsen vid Vellinge Ängar om nån känner till den?

• Kofttanten

Nä, förresten jag kollade precis upp det på nätet. Det är en motorvägshållplats på E6:an

• Glass

Det är inte en avfart till hållplatsen? Många har en lite avfart som bussar svänger in på. Det heter säkert någonting tjusigt, men jag har ingen koll på sånt

• Kofttanten

Jo, bussen svänger ju av till en egen fil avskiljd från motorvägen så man stoppar inte upp övrig trafik. Det är ju när man lämnar hållpltsen det kan proppa i hop sig om det är mycket trafik.

• Madelene81

Hållplats på motorväg är ju endast för bussarna därför får du som bilist inte köra in där!

Svar på tråden Får man stanna på motorvägen?