• Zazla

Det svider i skinnet på magen

Vad kan det vara och vad kan man göra åt det? Det är på lite olika ställen över magen men mest ungefär där revbenen slutar. Lite runt naveln också. Jag känner mig inte speciellt uttänjd i skinnet, det finns lite att ta av Och jag har inte solat och bränt mig ( men det är typ samma känsla). Vad kan det vara? Är gravid i vecka 20. Vet någon?

• Svar på tråden Det svider i skinnet på magen
  • Mamma2001

jag har så..är i v 17 nu...så blev det min föra graviditet med
    BM sa att det kan "svida/brännas" när huden töjjer ut sej...

• mysiss

Pröva att smörja med barnolja det brukar kännas lite bättre

• Pruppan

Jag känner ung. som du, är i vecka 22. För mig är det inte en sån svidande känsla, mer som att det ömmar. Jag känner även "en bulle" precis ovanför naveln, tror att det är livmodrtappen. Ska på besök hos bm i morgon, tänkte fråga då.

• Mallin

Jag känner en svidande känsla, fast för mig sitter det under naveln.
    Hoppas det är huden som tänjer sig, så det inte är nåt annat som är fel!

• Mandolito

Jag hade hemskt ont i huden precis under revbenen från ca v.20. Det stramade, sved och ömmade, jag hade tom ingen känsel i huden på vissa ställen.
    Jag smörjde in mig men det hjälpte inte, kunde vara skönt att sätta något kallt på det ömmande stället men det gav ju ingen långvarig lindring.
    Hoppas det blir bättre för dig!
    Sofia

• Mamma till LovaLo

Så hade jag det ocså... Precis under revbenen (trodde jag skulle få massa bristningar där, men det kom inga, dom kom runt naveln istället...)

Försvinner efter ett tag.

• efterlängtas

Här är en till med svidande skinn!
    Låter inte så kul kanske,men va skönt att ändå höra att det är flera som har det så!
    På mig känns det som ömma,ömma blåmärken runt naveln mest.
    (Är i v16)

Hoppas ni mår bra för övrigt! Trevlig helg

• adrenalin

Jag är i v32 och har så. Mest runt bristningarna som tornat upp, så det kanse inte är samma sak. Det hjälper om man smörjer regelbundet. GLömmer man att smörja kommer det tillbaka + att det kliar :/

Svar på tråden Det svider i skinnet på magen