• mysisen

ngn mer som hade svårt att kissa i slutet?

hade bf igår och igår kväll och inatt så har jag haft svårt att kissa.. jag känner mig kissig men det kommer bara droppar, eller ibland om jag lutar mig åt olika håll så kommer det lite mera.

Men är det ngn som känner igen sig? är det huvudet som gör att man känner sig mer kissig eller hur funkar det?

Stanna hos oss lilla älskade pyret.
  • Svar på tråden ngn mer som hade svårt att kissa i slutet?
  • viseversa

ja så var det för mig också.När jag satt rakt kom det nästan ingenting när jag skulle kissa.fast jag var så kissnödig så det kändes som jag skulle sprängas.men om man lutade mig mycket åt höger kom det ut.Tror bebisen trycket till urinblåsan.det försvann när hon föddes.

• Lilla Mimsan

Fick rådet av min BM under förra graviditeten att böja mig framåt när jag kissade för att tömma blåsan mer. Tyckte det hjälpte

• mysisen

okej så det är alltså normalt att känna så iaf?
    beror det på att bebis huvud är så långt ner o trycker?
    men det e ju ej så bra att ej kunna kissa helt väl?
    fast det e så kort tid kvar förhoppningsvis så det kanske är lugnt då?

Stanna hos oss lilla älskade pyret.
  • viseversa

men pröva att böja dig åt olika håll.Tror inte det är någon fara.men det är ju obehagligt att känna sig kissnödig och så kommer det inget.Ja jag tror det är bebisen som trycket till blåsan lite.

mysisen skrev 2008-10-21 10:23:52 följande:
    okej så det är alltså normalt att känna så iaf?beror det på att bebis huvud är så långt ner o trycker?men det e ju ej så bra att ej kunna kissa helt väl?fast det e så kort tid kvar förhoppningsvis så det kanske är lugnt då?
Svar på tråden ngn mer som hade svårt att kissa i slutet?