• Hedvig Eleonora

Present till liten pojke vid dop?

Hej!

Barnens lille pojkkusin döps i helgen och vi behöver tips på doppresent eftersom fantasin tryter... Vad har ni fått/gett i doppresent som ni tyckt varit bra och trelvigt? Vi vill gärna att presenten både är ett minne och helst lite praktisk/användbar.

Alla tips mottages tacksamt!

/HE

• Svar på tråden Present till liten pojke vid dop?
  • Julutzi

Jabbadabbadoo har en liten speldosa som är en tårta... Till den får man siffror som man har varje gång barnet fyller år... Är ungefär som ett födelsedagståg men en tårta som spelar istället! Jag tycker att deras grejer är jättefina... Finns massa olika i trä...

• Winterfresh

Fick ett födelsedagståg som man stoppar ljus i på födelsedagarna. Tyckte det var superbra då min son kommer kunna använda det varje år han fyller år.
    Tror att det kan finnas på babyproffsen.
    Hoppas ni kommer på en bra present till den lilla killen...

• Caranlachiel

En fin grej som vi gav bort och som blev uppskattad är en gammaldags skrinda i trä. Finns på Clas Ohlson bl.a. Vi målade pojkens namn på ena gaveln samt skrev hans födelsedatum.

Vecka 19 - and counting!
  • Pumpalicious

BRIO leksaker och leksaker från Kidswood var en av de sakerna vi uppskattade mest. Dom är så fina och stilrena, och sonen leker med dom dagligen.

Sen fick vi ett presentkort från www.isa.nu/shop där vi fick välja ett eget motiv på en tavla till Ossian, det var roligt!

• Sennaboo

Böcker. Sångböcker mm. De kommer förhoppningsvis att bli väl använda om några år.

• Winterfresh

Kom på en sak till. Finns ju böcker som man kan få med berättelser med barnets namn. Kompisar har fått dem och de uppskattar dem. De blir liksom lite personliga då

• Julutzi
    Winterfresh skrev 2008-10-21 11:01:11 följande:
    Kom på en sak till. Finns ju böcker som man kan få med berättelser med barnets namn. Kompisar har fått dem och de uppskattar dem. De blir liksom lite personliga då
    Såna böcker har de på unikabarn.se. Jag beställde en till min kompis lilla kille... Det blev en väldigt uppskattad present!
  • tjorven80

lägger till denna länken .. vi skall ha tvilling pojkar så det blir till att komma på saker..

köpte bord coh stolar (barn stl) som jag målade en blå björn på och skrev barnets namn och födelse data..

här kan man även köpa 1g guld tackor.. som man kan samla på för att bygga på ett halsband eller vad man nu vill..

Svar på tråden Present till liten pojke vid dop?