• Svar på tråden Vi som bor i Bro - 3
  • Alkemisten

    Lola; Oj oj oj! Hur mår din Evelina nu? Min Evelina har klarat sig från så jobbiga magsjukor. De två gånger hon haft det gick de över ganska snabbt.

  • Lola 79

    jo hon är piggare men har så ont i magen.dom sa att det var som ett stort magsår i magen för den var tom. ska väga henne på bvc på fredag så vi får se där.

    men vanlig mat kan hon inte äta än. men annars e det bättre.

    skönt att slippa dom. dom e inga roliga. ja d e bra om dom kan gå över fort

  • skogsflicka

    Åh vad bra att du startade en ny tråd!
    Så sjuk hon har varit lillan, hoppas att hon piggar på sig snabbt nu!
    Här kör vi på med vanliga förkylningar, hela familjen har nog knappt varit friska på två månader... Själv är jag inne på andra penicillinkuren nu. Klarar inte riktigt av barnens baciller... Dessutom har min sjuka pappa blivit sittad, men tack och lov upptäckte hans goa läkare att han hade infektion så han fick oxå penicillin.
    Nu sitter jag och väntar på entrepenör, byggledare och elektriker som ska försöka lite problem som uppstått på ovanvåningen vi bygger...

  • annhan

    Hej tjejer!

    Får jag titta in här och fråga er om hur ni trivs i Bro?
    Är det bra, lugnt och tryggt? Skolor, är de bra? Dagis?

    Vi tittar lite på tomter/hus i Kockbacka, det vore toppen om ni som bor där kunde svara.

  • Superlinda77

    Annhan -

    Vi trivs jättebra i Bro med trevliga grannar och nära till pendel och dagis. Vi har plats på Norrgrinden och det är väl kanske inte det roligaste men Melvin stormtrivs!

    Tyckte det kändes lite OFF från början men ½ timma med pandel till stan är helt ok och hur ofta sitter man å åker till stan på helgerna?

    Finns ju badhus å grejjer och det är ju bra mycket roligare att gå dit än att åka till stan så jag tycker att det mesta man behöver finns där.

    Saknar Ica Maxi dock....

  • Lola 79

    Oh hej på dig Kihlis;)

    Brukar kollla här då och då och det verkar inte vara några som är här längre:(

    Saknar er alla här faktiskt och kunna skriva till varandra. Många har nog fullt upp innan jul.

    Hoppas ni alla får en trevlig jul
    Mina barn har vinterkräksjukan och kräks båda 2 så jag har fullt upp här;)

    kram

  • Alkemisten

    Vad kul att se att det skrivs i tråden Hoppas det är bra med alla. Jag har precis bytt jobb. I måndags. Det är så kul. Fast jag är jättetrött på kvällarna.

  • Vaja

    Var ett tag sedan man skrev i denna tråden. Har haft en del att göra. Haft lite läcka i våra två förråd inne i lägenheten Ledsen I vanliga fall finns dom i trapphusen men eftersom våran lägenhet är två ihopbyggda lägenheter så dom finns inne i lägenheten. Och vi bor på bottenplan. Så det var/är inte så kul. Och tyvärr har det blivit lite mögel på en del väggar. Så nu måste vi tömma dom helt så att hyresvärden kan sätta in fläktar för att torka ut förråden. Sedan blir det väl nya väggar eller något där inne.
    Och så har vi haft två fall av inbrott och stöld av våra bilar Ledsen Vet inte om ni har läst den senaste Mitti-tidningen? På sidan 4 står det om att Ford-bilar är väldigt utsatta i Bro just nu. Vi har två Ford. Min kom dom inte så långt i eftersom den är trasig och går inte att köra. Så den skall till skroten. Medans makens bil lyckades dom först köra ner till Bro Hof slott. Tyvärr hade vi ingen möjlighet att ta den därifrån. Dom hade snott bilbarnstolen som satt i. Kvällen/natten efter hade dom varit tillbaka till bilen och buskört den. Krockskador på bilen och skadegörelse runt Bro Hof Slott Ledsen Så just nu står bilen hos polisen för undersökning. Sedan skall den till verkstad som skall värdera skadorna som sedan rapporteras till försäkringsbolaget. Och just den bilen hade vi haft i knappt en månad Ledsen Får se om polisen kan få tag i idioterna som gjort detta. Men jag tvivlar på det.

    Förutom det är det bara bra här. Opererade högerhanden för snart 4 veckor sedan. Och det är mycket bättre. Blev bättre nästan på en gång. I januari skall jag operera vänsterhanden. Och sonen stortrivs på dagis. Han vill inte gå hem när jag hämtar honom Skrattande Han går på Norrgrinden, avd Bläckfisken. Och dom fröknarna är suveräna tycker jag. Så jag är verkligen nöjd med platsen. Och så hjälpsamma under min sjukskrivning med handen.

  • Superlinda77

    Go Fortsättning alla Brobor!

    Hoppas ni haft en trevlig Jul, min familj har tyvärr varit sjuk men Julafton klarade vi oss i alla fall :)

    Nu har jag 3 arbetsdagar kvar tills jag får gå hem och ta det lite lugnt innan BF, sjukt spännande!!!!!!

    Ha det gott!

Svar på tråden Vi som bor i Bro - 3