• Saga80

Är det snyggt med grön eyeliner?

Känner att jag måste köpa nåt nytt smink, har sminkat mig på samma sätt och i samma färger så länge jag kan minnas...

Vill ha någon färg som gör att ögonen framträder mer, kan det vara snyggt med nåt grönt tror ni? Tex beige ögonskugga med grön eyeliner, eller nån ögonskugga i guld med svart eyeliner kanske?

Hur gör ni när ni vill att era ögon ska synas mer??

• Svar på tråden Är det snyggt med grön eyeliner?
  • Nattsaga

Jag tycker grön eyliner är snyggt, på dem som passar i det tycker färger o.s.v. är så individuellt. Har du gröna ögon framhävs dem ju mer med gröna eyliner o.s.v.

• Saga80

Puffar lite, ingen som använder grön eyeliner eller nåt annat till ögonen som blir snyggt??

• Lamilla

Jo klart! Om du vill se ut som en yngre kopia av Alice Timander...

• Malwa

Har köpt en eyeliner med glitter i, passar kanske inte till vardags men absolut till partyt, kan tillägga att sist jag var ute kom två främmande tjejer och frågade vart jag köpt den! så det vart uppskattat.

• Glowstar

Jag tycker om gröna ögonskuggor, använder oftast brunt/beige/svart men då jag känner för att vara mer färgglad blir det ofta grönt i en mörkare och en ljusare nyans samt svart eyeliner

• mmonika77

Näää grönt är inte skönt!

• sparv

Jag brukar använda rosa glitter eyeliner från make-up store! Skitsnyggt! Och även till vardags! tycker gott man kan piffa upp sig lite extra så blir vardagen roligare!

• Lillstumpan

Jag brukar ha grönt lite då och då, tror att det beror på vad du har för färger i dig själv, de rikiga bleka blondinerna med blåa ögon brukar väl kanske inte vara de som passar bäst i grönt direkt men är du lite mörkare eller tom lite mot rött så kan det vara jättesnyggt, blanda upp med lite guld och brunaktiga färger till ditt gröna så ska du se att det blir skitsnyggt !!!!

Lycka till

• mammaokalle

Jag har gröna ögon (pyttelite brunt i), och jag brukar sminka mig med gröns kontrastfärger dvs. rött, rosa, lila mm. Då blir ögonen knallgröna = coolt. Testa det, beroende på vad du själv har för färg på ögonen.

• anjeli

grönt är underbart! jag tycker att du ska testa Make Up Store's ögonskugga "regent", den är typ militärgrön och skimmrar i guld. Perfekt om man vill ha grönt utan att se ut som grodan kermit

• milimina

jag gör lika som mammaokalle lila är grymt till gröna ögon!
    har du blå ögon är det mesta snyggt tycker jag... har man bruna blir de superdjupa med blått smink!

gissar också att ts inte menar typs jättegrönt utan mer mörkgrönt - vilket faktiskt är skitsnyggt!

• cotton

Har du gröna ögon är faktiskt lila ögonskugga fint! Det framhäver! Har du gröna ögon ska du i regel inte ha grön ögonskugga eller grön eyeliner.

Kul att experimentera med färger och skimmer i sminkväg! Hoppas du hittar något nytt som passar dig!

• Olympiagirl

Tycker att det är jättesnyggt med ögonskuggor i färg - att gå in i en Make Up Store är som att gå in i en godisaffär. Mums!

Grönt tycker jag är speciellt snyggt nu till sommaren när man har fått lite gyllene färg på kinderna.

Svar på tråden Är det snyggt med grön eyeliner?