• TinaElisabeth

Rapar era hundar oxå?

Vår hund rapar och pruttar som en hel karl! Att hundar fiser det är ingen nyhet för mig, men hon gör det så ljudligt! Gör era hundar oxå det?

• Svar på tråden Rapar era hundar oxå?
  • 8Jessica8

Japp, här släpps det gaser åt både höger o vänster. har en st bernhards tik som rapar flera gånger om dagen (fiser oxå för den delen)tror det beror på att hon är såå glupsk

• SilentStar
    TinaElisabeth skrev 2008-10-21 13:24:38 följande:
    Vår hund rapar och pruttar som en hel karl! Att hundar fiser det är ingen nyhet för mig, men hon gör det så ljudligt! Gör era hundar oxå det?
    jajamen, hon rapar alltid efter hon har ätit, och imorse la hon av en ljudlig fis i sängen innan vi gick upp
  • TinaElisabeth

Hahaha Okej! Då finns det fler då! Hon är ju söt när hon gör det,men dte luktar inge vidare! =)

• Garderobshylla

Min hund har oxå värsta avgaserna, dom hörs inte men KÄNNS, ibland undrar man om hon bajsat ner sig, men jag brukar säga "Om du TROR att hon gjort inne, så har hon inte det, du VET när hon gjort inne". Rapar gör hon oxå en del, men inte lika ofta...

Jag har dock bara träffat på EN hund som inte fes och det var min tax, inte en gång under dom åtta åren jag hade honom så gjorde han det.

Kattfisar är dock värst, dom kan vara rent dödande...

• gglitterr

min sheltie både rapar, fiser så det låter och snarkar. en riktig liten dam... :D

• ssandraa

Visst är de söta? Min tik kommer alltid och vill kela efter hon ätit och då brukar hon lägga upp ett rejält rap. Såå gulligt...

• Hondjuret

jajamensan, gärna i mitt ansikte också! sååå söt!!

• Ninso

Han rapar och fiser emellanåt, men fisarna brukar vara tysta.

• Pansarhamster

Båda två rapar och fiser.

Fiser framförallt när de sover eller sträcker på sig. Har två dvärgpinscher som sträcker på sig för att kunna se ut genom fönstret och när de reser sig på bakbenen hör man ofta *ppppppfffrrrtttt* hahaha

Rapas för det efter maten. Gärna i samband med kelning, som någon annan skrev

• isisisis

Min dvärgpudel rapar efter varje gång den ätit

Men fisarna märker jag inte av.Ytterst sällan.

• NinaL1982

Här är det så lustigt, tikarna är lite finare och diskreta av sig. Hanen däremot släpper ljudeffekter och doftbomber dagligen och verkar nästan stolt över det.

• TinaElisabeth
    Pansarhamster skrev 2008-11-03 14:59:47 följande:
    Båda två rapar och fiser. Fiser framförallt när de sover eller sträcker på sig. Har två dvärgpinscher som sträcker på sig för att kunna se ut genom fönstret och när de reser sig på bakbenen hör man ofta *ppppppfffrrrtttt* hahahaRapas för det efter maten. Gärna i samband med kelning, som någon annan skrev
    NinaL1982 skrev 2008-11-03 15:04:27 följande:
    Här är det så lustigt, tikarna är lite finare och diskreta av sig. Hanen däremot släpper ljudeffekter och doftbomber dagligen och verkar nästan stolt över det.
    Hehe, vår tik har inga knussler så inte... =) Hon brukar rapa matte rakt upp i anskitet, högt och ljudligt.

Hon brukar sätta sig på badrumsgolvet när jag sitter på toaletten, när hon sätter sig fiser hon ljudligt så det ekar mot golvet. Jätteförvånad blir hon och undrar vad det är som låter...
  • Tecken

Jag har ingen hund, men vi bor granne med en hund som rapar hela tiden. Jag tror att den är sjuk på något sätt, för när den skäller, så blir det också en variant på rapandet...

Svar på tråden Rapar era hundar oxå?