• Bennett78

Vad tycker du om namnet Henry?

Min man och jag har diskuterat namn till det kommande barnet som vi gissar blir en kille, men vi vet inte. Jag gillar namnet Henry, men mannen vill ha Filip. Är lite intresserad av att höra vad andra tycker om namnet Henry. Är det för gammalmodigt och konstigt?

• Svar på tråden Vad tycker du om namnet Henry?
  • ajmaj

Tycker det är fint! Nästan lika fint som min favorit för tillfället: Harry :)

Henry känns festligare än Filip, lite mer ovanligt.

• Flyssel

Charmigt! Jag hade inte tänkt på det namnet, men jag lägger nog tipset i potential-listan!

• Bennett78

Tycker också Henry känns lite roligare än Filip. Filip är ett ganska vanligt namn, vill gärna ha ett lite mer orginelt namn till barnet.

• Bennett78

Alla verkar inte gilla namnet Henry, men så lär det ju vara med vilket namn man än väljer!

• Flyssel

Nu har jag tänkt på det där namnet hela eftermiddagen, får nog hoppas på en till son i framtiden

• MalleNalle

Vår son heter Henry i andranamn. Min man ville ha det i förstanamn, men jag pratar småländska, så jag tycker inte det låter fint när JAG säger det. Men det är coolt!!
    Kör på det!!

• Bennett78

Ska försöka övertala mannen till att ge barnet namnet Henry (om det blir en kille förstås). Han kanske nöjer sig med Filip i andranamn.

• prickig

Åhhh, Henry (och Harry) har varit ett av mina favoritnamn i flera år. Tror tyvärr att mannen min inte går med på det.

Filip är jag inte särskilt förtjust i - ganska vanligt dessutom.

• Mamma Zara

henry är ju verkligen coolt!! synd att jag "måste" ha ett "L" namn bara

• Bam

Ja, Henry är helt klart okej. Om det är en pensionär du föder ut.

Älskar mina killar.
Svar på tråden Vad tycker du om namnet Henry?