• MaijaO

Är du homo-/heterosexuell?

Är du helt säker på att du är genuint homo-/heterosexuell? Och då menar jag inte om du någon gång haft känslor för någon av samma kön, eller för motsatt om du betecknar dig som gay, utan om du är helt säker på att du aldrig kommer att få det.

Själv har jag hitills aldrig känt mig dragen till en annan tjej, alla minq sexuella upplevelser har varit med män. Men jag är helt öppen för att jag kanske skulle kunna vara bisexuell. Jag kommer våga svara att jag är hetero den dagen jag dör om jag då ännu inte känt dragningskraft mot en kvinna.

• Svar på tråden Är du homo-/heterosexuell?
  • MaijaO

Du är alltså 100% säker?

vernis skrev 2008-10-21 16:04:13 följande:
    heterosexuell
  • MaijaO

Men hur kan ni vara så tvärsäkra?

• ewfa

har det inte varit en liknanade omröstning ganska nyligen?!

Gay till 100 %

• vernis
    MaijaO skrev 2008-10-21 16:04:53 följande:
    Du är alltså 100% säker?
    Japp jag har aldrig känt mig kär eller något sånt till en kvinna... kyst en på skoj men kände inte något då heller så är 100% säker
  • MaijaO

Har det? Jag blir så nyfiken på hur folk kan vara så bombsäkra på sin sexuallitet. Man bygger det ju igentligen bara på tidigare erfarenhet, alltså jag har aldrig tänt på en tjej = jag är hetero, men det säger ju inget om framtiden. Helt plötsligt kanske jag träffar en tjej som verkligen får mig på fall, blev jag bi då eller har jag varit det hela tiden utan att veta om det? Kan man vara helt säker på sin sexuallitet igentligen?

ewfa skrev 2008-10-21 16:09:18 följande:
    har det inte varit en liknanade omröstning ganska nyligen?!Gay till 100 %
  • presens konjunktiv

Jag tror egentligen inte att man till hundra procent kan säga vem man är om tio år, men samtidigt är jag väldigt säker på att jag inte kommer att bli sverigedemokrat, till exempel.

Visst finns det en liten möjlighet att jag någonsin blir kär i en man, och jag vill inte begränsa mig mer än nödvändigt, egenligen, men jag har väldigt, väldigt svårt att tänka mig ett liv som hetero. Så jag är väl typ 99,8 % flata.

Jag är vaniljglass med saltlakritsströssel!
  • presens konjunktiv
    MaijaO skrev 2008-10-21 16:12:30 följande:
     Helt plötsligt kanske jag träffar en tjej som verkligen får mig på fall, blev jag bi då eller har jag varit det hela tiden utan att veta om det? Kan man vara helt säker på sin sexuallitet igentligen?
    Jag tror att sånt kan gå i vågor. Sexualitet och känslor och identitet är inte statiskt - det kan förändras med tiden.
    Jag är vaniljglass med saltlakritsströssel!
Svar på tråden Är du homo-/heterosexuell?