• Anonym (funderar)

Hur ska jag fråga vad han vill?

Jag träffade en kille via internet i somras. Vi har pratat och mailat sedan dess. Vi bor på olika orter men i september träffades vi en långhelg och sov över. Det var mysigt och bra och det slutade med att vi hånglade och hade sex

Vi pratade inte om att vara tillsammans eller ej men efter att vi hade träffats så pratade vi mycket och sa puss och jag saknar dig. Nu har han börjat höra av sig mer och mer sällan. Jag har försökt att hålla uppe kontakten men han bara glider undan.

Vi har sagt att vi ska träffas igen men just nu har både han och jag jättemycket att göra. Jag jobbar nästan dygnet runt och har inte tid att åka någonstans eller träffa honom en hel helg. Vi har pratat om att vi ska träffas i november när jag är färdig med den stressiga perioden på jobbet.

Men nu när han aldrig hör av sig vet jag inte vad jag ska göra. Jag vill inte vänta på honom. Jag kan strunta i honom och se om han hör av sig, men det känns fel att träffa någon annan för vi har ju sagt att vi ska träffas, underförstått att vi ska fortsätta där vi slutade.

Jag vill ringa och fråga honom vad han egentligen vill. Förmodligen vill han inte satsa på det här men då har jag i alla fall frågat och varit schysst. Hur ska jag fråga?

• Svar på tråden Hur ska jag fråga vad han vill?
  • Anonym (funderar)

Ingen? Lite stöd i alla fall?

• napu24

Jag vet inte hur, men ring och fråga. Han kanske tror att du har tappat intresset.

• Anonym (funderar)

Jag pratade med honom igår.

Först skickade jag ett sms kl 21.30 och frågade om han var hemma och skrev att jag ville prata med honom. Kl 23.30 skrev han tillbaka att han just hade kommit hem efter träning och fika, han frågade om jag var vaken. Jag svarade att jag var vaken och han ringde 5 minuter senare.

Vi hade inte mailat eller pratat på mer än en vecka och då var det jag som ringde. Vi pratade om allt möjligt och så frågade jag vilka planer han har. Han började säga att hans föräldrar ska komma på besök och att han ska åka skidor och så vidare. Då frågade jag om han och jag ska göra några planer. Han sa att han har tänkt att komma och hälsa på mig, det har vi sagt ett tag nu. Jag frågade när och han sa att han har mycket att göra och började prata om jul (?!).

Jag vet att han ska på konferens i närheten av där jag bor den 4-5 november och då har både han och jag lugnare på jobbet. Dessutom ska han vara ledig då så jag frågade om han vill komma efter konferensen. Han ska kolla på restider och lovade att höra av sig.

Han han beter sig inte direkt entusiastiskt. Om han verkligen ville träffa mig så skulle han väl föreslå något? Jag har sagt att jag gärna vill träffa honom, han har sagt att han ska komma till mig och jag har sagt att han är välkommen och får föreslå en helg när det passar.

När jag frågar rent ut om han vill träffa mig så säger han ja och att han ska komma och hälsa på. Men det händer aldrig. Jag börjar bli less på det här. Han är fin och bra men jag kan ju inte vänta på att karln ska behaga ge mig en helg hur länge som helst!

• Thaleia

Ärligt, så hade jag i det här läget backat och sett vad som hände om det inte är jag som hela tiden tar kontakt.

• Anonym (funderar)
    Thaleia skrev 2008-10-22 10:33:44 följande:
    Ärligt, så hade jag i det här läget backat och sett vad som hände om det inte är jag som hela tiden tar kontakt.
    Alltså jag vill gärna backa men i så fall vill jag kunna träffa andra killar

Hur ska jag säga det till honom? Jag vill i så fall säga att jag inte tänker vänta på att han ska få tummen ur, i så fall hittar jag på något annat och tänker inte vara "trogen" mot honom. Jag vill inte bara sluta höra av mig och börja strula med andra, det känns helt fel.

Jag tror nog att han kommer springande om jag inte är där för honom...
  • Thaleia
    Anonym (funderar) skrev 2008-10-22 10:37:04 följande:
    Alltså jag vill gärna backa men i så fall vill jag kunna träffa andra killar Hur ska jag säga det till honom? Jag vill i så fall säga att jag inte tänker vänta på att han ska få tummen ur, i så fall hittar jag på något annat och tänker inte vara "trogen" mot honom. Jag vill inte bara sluta höra av mig och börja strula med andra, det känns helt fel.Jag tror nog att han kommer springande om jag inte är där för honom...
    Tror du själv att han inte dejtar andra? Att han tycker att ni har ett förhållande där ni inte "ska" dejta andra? Men visst, är det ju bäst att köra med öppna kort så att det inte missförstånd. Kanske kan du fråga rak på sak ang om ni har ett "förhållande" där ni dejtar andra eller ej.
  • Anonym (funderar)

Jag vet faktiskt inte om han träffar andra men han berättar för mig vad han gör och om han inte blåljuger så har han helt enkelt inte tid att träffa någon. Han är ute och campar (med kompisar, jag har sett fotona), han tränar mycket och så vidare. Men jag vet som sagt inte och vårt förhållande är odefinierat.

Jag ska fråga honom men jag vet bara inte exakt hur jag ska fråga. Förslag?

• Anonym (funderar)

puff

• Anonym (funderar)

Jag har inte hört av honom sedan vi pratade för nästan en vecka sedan. Igår försökte jag ringa hem till honom och tänkte säga så här: Jag blir inte sur eller arg vad du än säger men jag vill veta: Vill du träffa mig? Vill du att vi har ett förhållande där vi inte träffar andra? Vill du ha kontakt med mig regelbundet och träffas?

Han svarade inte i telefon men jag vet att han brukar vara ute sent med kompisar. Det är vad han säger och om han blåljuger och jag fick veta det så skulle jag släppa honom direkt som en död fisk

Istället fick jag ett mail idag. Han skrev att han har kollat biljetter och det blir dyrt att resa till mig de datumen. Han skrev att om han hade bokat tidigare så hade det blivit billigare. Jag har sagt i mer än en månad att jag vill träffa honom och han har vetat om konferensen lika länge. Han borde väl ha kollat biljetter om han verkligen ville komma? Sedan har han inte tid förrän runt jul men han föreslog att vi ska fira nyår tillsammans...

Jag blir inte klok på karln! Jag har ingen alls lust att fira nyår med honom om han inte bryr sig om mig och inte hör av sig. Vad ska jag göra? Ska jag ringa upp och fråga det jag tänkte igår?

• Anonym (haft samma)

Hej!

Jag tror att du bara ska släppa honom. Helt enkelt inte höra av dig inte svara på sms etc. Om han verkligen vill ha kontakt med dig så lär han försöka lite hårdare om du blir mer frånvarande. Om han inte vill ha kontakt med dig så kommer det att rinna ut i sanden.

Jag har varit med om samma sak tidigare och tillslut tänkte jag bara att nä nu är det f*n nog! Då började han höra av sig och var väldigt på, men jag hade redan bestämt mig och gick vidare. Träffade min man bara ca 6 månader efter detta och där var det aldrig några problem.

Lycka till

• Thaleia
    Anonym (funderar) skrev 2008-10-27 15:17:48 följande:
    Jag har inte hört av honom sedan vi pratade för nästan en vecka sedan. Igår försökte jag ringa hem till honom och tänkte säga så här: Jag blir inte sur eller arg vad du än säger men jag vill veta: Vill du träffa mig? Vill du att vi har ett förhållande där vi inte träffar andra? Vill du ha kontakt med mig regelbundet och träffas?Han svarade inte i telefon men jag vet att han brukar vara ute sent med kompisar. Det är vad han säger och om han blåljuger och jag fick veta det så skulle jag släppa honom direkt som en död fisk Istället fick jag ett mail idag. Han skrev att han har kollat biljetter och det blir dyrt att resa till mig de datumen. Han skrev att om han hade bokat tidigare så hade det blivit billigare. Jag har sagt i mer än en månad att jag vill träffa honom och han har vetat om konferensen lika länge. Han borde väl ha kollat biljetter om han verkligen ville komma? Sedan har han inte tid förrän runt jul men han föreslog att vi ska fira nyår tillsammans...Jag blir inte klok på karln! Jag har ingen alls lust att fira nyår med honom om han inte bryr sig om mig och inte hör av sig. Vad ska jag göra? Ska jag ringa upp och fråga det jag tänkte igår?
    Mitt råd är också att du ska släppa honom. Han verkar inte jätteintresserad, faktiskt!
  • napu24

Troligen är han helt enkelt inte så intresserad, som de andra skriver. Eller möjligen så han bara väldigt dålig på att planera framtiden. Det är nog rätt svårt att ha ett distansförhållande med en sådan i alla fall.

• Anonym (funderar)

Tack alla. Han beter sig som att han inte är intresserad men varje gång vi har pratat så har han sagt att han planerar att komma till mig och så vidare. Jag tänker inte försöka få ihop det med någon som inte vill.

Men jag måste säga till honom att jag inte räknar oss som ett par. Jag har sagt att jag vill träffa honom och vi var ju ihop när vi träffades.

Ska jag fråga som jag skrev? Eller ska jag bara säga att jag räknar oss inte som ett par?

• Thaleia

Jag hade helt enkelt bara slutat höra av mig och väntat tills det rann ut i sanden. Jag tror faktiskt inte han ser er som ett par, annars hade han ju betett sig som han gör! Du ser ju själv att när du inte hörde av dig så hörde han inte helelr av sig på en veckan sen så var det DU som återigen hörde av sig! Så släpp det nu!

• Anonym (funderar)

Men jag ville bara prata med honom för att klargöra att vi inte är ett par och att jag inte tänker låta bli att träffa andra. Jag kanske är för snäll men det skulle kännas jättedumt om jag först har sagt det jag har sagt till honom och sedan, om han hör av sig om en månad, säger att nä, nu har jag en ny kille. Jag vill vara ärlig.

• Thaleia
    Anonym (funderar) skrev 2008-10-27 17:12:17 följande:
    Men jag ville bara prata med honom för att klargöra att vi inte är ett par och att jag inte tänker låta bli att träffa andra. Jag kanske är för snäll men det skulle kännas jättedumt om jag först har sagt det jag har sagt till honom och sedan, om han hör av sig om en månad, säger att nä, nu har jag en ny kille. Jag vill vara ärlig.
    Ja, men om det är det du vill så gör det! Säg att du känner att det här mellan er inte funkar och så önskar du honom ett bra liv!
  • Anonym (funderar)

Jag ringde honom igår kl 22. Han hade tränat och satt och åt på något matställe. Han ringde upp när han kom hem en timme senare.

Jag sa nästan direkt att jag ville prata med honom för att reda ut vad vi båda tycker och tänker. Jag frågade om han vill vara ihop med mig och han sa att han visste inte, kanske, vi känner inte varandra, man måste träffas mer om man ska veta. Jag sa att jag tycker samma sak. Sedan frågade jag om han skulle säga att vi är ihop nu och han sa nej. Jag sa att jag tycker inte heller det men allt var så förvirrat efter att vi träffades intensivt i några dagar.

Vi pratade om en del annat och han nämnde att han flyttade isär från sin fd flickvän i juni. Det visste jag inte och jag tror att han sa det för att han tyckte att vi hade ett intimt samtal (kommer inte på något bättre ord). Sedan sa jag godnatt, lycka till med allt och ha det bra och så la vi på.

Nu har jag gjort det och jag är så nöjd. Jag tänker inte lägga mer tid och energi på honom, det finns en massa människor som jag vill träffa och lära känna

• Thaleia
    Anonym (funderar) skrev 2008-10-28 08:44:37 följande:
    Jag ringde honom igår kl 22. Han hade tränat och satt och åt på något matställe. Han ringde upp när han kom hem en timme senare.Jag sa nästan direkt att jag ville prata med honom för att reda ut vad vi båda tycker och tänker. Jag frågade om han vill vara ihop med mig och han sa att han visste inte, kanske, vi känner inte varandra, man måste träffas mer om man ska veta. Jag sa att jag tycker samma sak. Sedan frågade jag om han skulle säga att vi är ihop nu och han sa nej. Jag sa att jag tycker inte heller det men allt var så förvirrat efter att vi träffades intensivt i några dagar.Vi pratade om en del annat och han nämnde att han flyttade isär från sin fd flickvän i juni. Det visste jag inte och jag tror att han sa det för att han tyckte att vi hade ett intimt samtal (kommer inte på något bättre ord). Sedan sa jag godnatt, lycka till med allt och ha det bra och så la vi på.Nu har jag gjort det och jag är så nöjd. Jag tänker inte lägga mer tid och energi på honom, det finns en massa människor som jag vill träffa och lära känna
    Skönt att ni snackat ut och att du nu vet var du har honom, så du kan gå ut och roa dig utan dåligt samvete!
  • Anonym (funderar)

Ibland kan man nästan tro att alla killar har gått samma kurs eller åtminstone läst samma bok.

Jag har inte hört av mig mer till honom och jag är rätt nöjd med det. Ett par veckor efter att jag ringde till honom sist så skickade han ett mail och skrev att han hade tänkt på mig men att han inte kände att han vill vara ihop med mig.

Det var också helt ok för mig och jag svarade bara att det var roligt att träffa honom, lycka till med allt. Sedan har jag inte hört ett knyst men nu helt plötsligt mailbombar han mig och vill veta vad jag gör.

Jag tänker låtsas som att jag inte har läst mailen. Jag kanske svarar om en vecka eller så. Hah!

Svar på tråden Hur ska jag fråga vad han vill?