kan slemproppen vara grön?
när jag torkar mig tycker jag mig se lite lite grönfärgat slem, typ som snor hehe.
Kan det vara slemproppen som lossnar successivt?
när jag torkar mig tycker jag mig se lite lite grönfärgat slem, typ som snor hehe.
Kan det vara slemproppen som lossnar successivt?
har hört att det kan se lite snoraktikt ut... så ja det kan kanske vara det
Så har det varit för mig, som gröngult snor.
Slemproppen skall tydligen liknas vid grönt slem, så det är din propp :P
när brukar slemproppen lossna??
Min slempropp med 2a barnet var grön som snor. Det är säkert slemproppen.
Det låter som att det är slemproppen och detsamma händer med mig ibland i stora mängder ibland små, men jag är väldigt säker på att det är den som lossnar för mig då jag hade det lika då jag väntade dottern!
jag får bara lite varje gång jag varit på toa och torkar mig. då ser man lite grönt slem.
Är det ett tecken på att man håller på att öppna sig eller?
Slemproppen kan lossna flera vecor innan man ska föda så det är ingen fara, jag har haft sådana snuskiga slemsaker sedan fyra fem veckor tillbaka och jag är nu bara i vecka 33, med dottern började det ungefär vid samma tid men hon är inte född förrän vecka 36+5, hon kom då ut pga att hon var undernärd.
Men fråga din BM om hon kan känna efter om du har tappen kvar, jag kan inte hitta min själv så jag ska höra med min vad hon säger.
Hittade bra fakta här på FL =)
Vecka 39 - 27 nov - 3 dec 2008
Kroppen: Barnmorskan kontrollerar nu om barnets huvud är fixerat. När barnet slutgiltigt har lagt sig med huvudet nedåt är först huvudet rörligt (R), sedan brukar det gå över till att bli ruckbart (Ru). Slutligen fixeras huvudet (F) vilket kan kan göra lite ont just som det sker, det kan kännas som något stort och hårt surrat sig fast i bäckengången. Man kan också känna som ilningar i slidan och neråt benen vilka beror på att barnet kommer åt nerver när det vrider sig ned i bäckenet.
Kroppen har förberett sig, livmodertappen har mognat och mjukats upp för att underlätta förlossningsarbetet, i vissa fall försvinner den helt. Slemproppen kan lossna, men det är ingen garanti att förlossningen är på gång. Slemproppen bildas i vecka fyra för att skydda ingången till livmoderhalsen. Den kan vara alltifrån genomskinlig i en geléaktig konsistens till brun-, röd- eller grönfärgad. Den kan även komma i små omgångar och vissa märker inte ens av den.
Hoppas att det hjälper dig lite mer =)