• lilla trollet

Tydlig gulsäck men för litet foster. Finns det hopp ändå?

Jag vill veta om fler varit med om att man sett gulsäcken på ultraljud men att fostret inte var så stort som det borde. Läkaren tror att jag fått missfall men han är inte säker och ska därför göra ett nytt ultraljud om två veckor. Har någon varit med om detta? Jag har inte blött och jag mår lika illa som innan, men det är ju tydligen oberoende av fostrets utveckling. Jag är så rädd och ledsen. Snälla, finns det något hopp eller är det kört för mig och min man?
    Jätteledsen

• Svar på tråden Tydlig gulsäck men för litet foster. Finns det hopp ändå?
  • klimpen

Skrev lite kort i din gästbok....Kramar

• lilla trollet

Tack Klimpen
    men jag skulle varit i v 11 om allt varit normalt, men fostret såg ut att var i v 8 om vi förstod honom rätt.

• myset

Jag har gjort ett flertal ultraljud och på de tre första var de hemskt osäkra på om det var som det skulle.

Efter två veckors väntan fick jag igår på 4:e ultraljudet beskedet att allt var precis som det skulle. Jag är i vecka 8+1, men från början trodde jag att jag hade gått längre.

Kan det inte vara då för dig också?

För såg allt bra ut och hjärtat tickade och så igår på ultraljudet så borde det finnas stora hopp för dig och din man.

KRAM

• lilla trollet

Tack Myset
    men han kunde inte se någon puls hos fostret.
    Jag hoppas ändå att han har fel för när jag och min man pratar om vad läkaren sagt så tycker vi att han pratade om olika datum. Å andra sidan så var vi nog i chock och förstod inte riktigt vad läkaren sa.

Det känns ändå bra att du skriver som du gör, för då kanske det ändå finns hopp ändå. I alla fall om det är så att läkaren "bara" inte lyckades se pulsen...

• myset

Nyfiken fråga...varför gjorde ni ultraljud så tidigt?

Jag har varit på gynakuten och träffat 3 olika läkare, kan säga att deras skicklighet gällande ultraljud verkar vara enormt skiftande. Även ifall alla varit trevliga och snälla

Håller tummarna stenhårt!!!!!!!!

• lilla trollet

Myset
    Det var ett Vul som gjordes i samband med att jag skulle träffa läkaren för en rutinkontroll i samband med inskrivningen. Enligt beräkningar från sista mensens första dag så skulle jag ha varit/är jag i v 11+1. Är det tidigt? Jag frågade om han skulle göra ett vul och då sa han att det skulle han. Men jag går hos en privat barnmorskemottagning. De kanske har andra rutiner?

Om läkarma är olika skickliga kanske jag borde testa hos en annan också?

• alfonsa72

Jag känner igen mig precis i det du beskriver. Visserligen har jag haft två småblödningar på en vecka. Var iväg i onsdags o kollade upp det o bm sa att hon såg gulsäcken o ett litet foster men kunde inte avgöra om det fanns några hjärtslag eftersom det var lite för tidigt. Ska iväg på nytt VUL nästa onsdag. Jag är i vecka 7 (6+4). Är trist att inte riktigt veta om man ska vara glad eller inte. Är man gravid eller?? Hoppas jag får svar på det till veckan o jag hoppas oxå att ni lyckas reda ut hur det egentligen är för er.

• myset

alfonsa72

När jag gjorde VUL i vecka 7 såg de knappt ngnting. Knappt en fosterstruktur. Det hände så mycket på 2 veckor......nu är knodden "gigantisk":-P

• alfonsa72

Myset

Jag får hoppas att dom ser något till veckan då....att den blivit lite "gigantisk" då *ler*

• lilla trollet

alfonsa72
    Hoppas att det går bra för dig (och mig)!

Myset
    Det du skriver ger mig hopp.

Jag var dock på Sahlgrenska idag och där sa läkaren att han trodde att det var 99% risk att embryot var dött. Till skillnad från den andre läkaren så sa denna att embryot var 7 v.
    Jag tycker man får olika besked hela tiden om det mesta. Det jobbiga är att pendla mellan hopp och förtvivlan. Det är också skitjobbigt att ha alla graviditetssymptom med kräkningar och illamående och allt vad det innebär och veta (tro) att det är till ingen nytta.

Om det nu är dött kan jag väl blöda då åtminstone så jag kan gå vidare!

• myset

Nej men vad hemskt!!!!!
    Usch vad jag lider med dig.

Vad ska du göra nu, bara gå och vänta?????
    När ska du tillbaka?

Det där ju en hemsk situation.

Ta hand om dig.

• lilla trollet

Jag ska på ultraljud igen om två veckor. Tills dess får jag leva i denna helvetesväntan.
    Innan tittade jag jämt i trosorna efter blod för jag var rädd att få missfall. Nu tittar jag efter blod för att jag vill att det ska komma ut om det nu ändå är dött.
    Det är så störigt för jag måste leva som om jag är gravid (alltså med mat och dricka och spyor och sådant). Det hade varit lättare att veta, för då kan man gå vidare. Det kan vi inte nu.
    Min man tar det dock hårdare än jag. Han är jätteledsen hela tiden. Jag känner att det är jobbigt, men jag har på något sätt ändå varit förberedd på att något kan hända. Det är därför som jag inte presenterat mig ordentligt ännu på "Mitt Krypin".

Tack för att jag får stöd att bearbeta det här.

• caroflina

Hej lilla trollet,

Jag vill bara saga att jag tanker pa dig och jag hoppas sa for dig att det ska ordna sig. Livet ar svart ibland. Jag hade liknande for tva ar sedan da jag fick missfall med tvillingar, men de kom heller inte ut av sig sjalva. Lakaren hittade tva hinnsackar men inga foster. Sa jag blev inbokad for skrapning, men jag liksom du hade illamaende hela tiden, trott och brost som jag trodde skulle explodera. Jag kande mig sa lurad. Min sista mens var den 25 augusti och den 18 oktober blev det skrapning.
    Nu ar jag dock gravid igen, vecka 12 och denna gangen ar det endast en bebis som mar bra.
    En stor kram till dig och din man

carolina

• CocaColaAddict

jag var på vul i måndags och då såg de säcken men inget fostet.
    fostret var fr litet för att se.
    men de sa att allt var bra och så.
    jag fick ta blodprov för att mäta mitt hcg om det har stigit nåt. och det hade det . jag var där fyra dar innnan och tog prover nämligen.
    be tat de mäter ditt hcg, det stiger var tredje dag

• lilla trollet

Tack för era tröstande ord. Jag behöver det verkligen.
    Och tack för tipset om att mäta HCG-värdena! Varför sa de inte det på MVC?! Jag blir så förbannad på att de hellre låter mig och min man lida i två veckor än att ta proverna. Jag antar att det kostar och att de vill spara pengar på bekostnad av vårt mående. Jag ska ringa dit imorgon så fort de öppnat.

• CocaColaAddict

ja gör det :)
    lycka till :)

skriv sen vad de sa och begär att de tar blodprover för att mäta hcg. men då får du göra det två gånger med minst tre dars mellanrum :)
    de proverna tar lite mer än en timme att få svar på
    så du vet :)

Svar på tråden Tydlig gulsäck men för litet foster. Finns det hopp ändå?