• 1978nettan

var kan man köpa billigt kakel?

som frågan lyder
    tänkte kakla badrummet

• Svar på tråden var kan man köpa billigt kakel?
  • OxenMannen

Vanligt vitt standardkakel kan du väl köpa i vilken butik som helst.
    Sen kostar underlag, våtspärr, fix och fog 5 ggr till!

• cirkel

Kolla på byggvaruhusen, de har billigt kakel.
    tex Silvan, K-rauta...

• 1978nettan
    OxenMannen skrev 2008-10-21 18:54:26 följande:
    Vanligt vitt standardkakel kan du väl köpa i vilken butik som helst.Sen kostar underlag, våtspärr, fix och fog 5 ggr till!
    nej glömde nämna att vitt vill jag inte ha.
  • 1978nettan
    cirkel skrev 2008-10-21 18:59:06 följande:
    Kolla på byggvaruhusen, de har billigt kakel.tex Silvan, K-rauta...
    ok ska kolla där oxå
  • Susanne905

Tänk på att billigt kakel oftast inte är så exakta i måtten på plattorna som dyrare. En platta som skall vara 10x10 cm kan t ex variera från 9,5-10,5 cm i storlek, något som man tydligt märker när man lägger plattorna och sedan skall foga.

• 1978nettan
    Susanne905 skrev 2008-10-21 20:24:34 följande:
    Tänk på att billigt kakel oftast inte är så exakta i måtten på plattorna som dyrare. En platta som skall vara 10x10 cm kan t ex variera från 9,5-10,5 cm i storlek, något som man tydligt märker när man lägger plattorna och sedan skall foga.
    ok tänkvärt. tack
  • OxenMannen

Ingen som lyssnade på vad jag sa om andra komponenter så jag upprepar.

Underlag.
    Våtspärr.
    Fix.
    Fog.

Kostar mer än själva kaklet

• johandra
    OxenMannen skrev 2008-10-21 20:49:38 följande:
    Ingen som lyssnade på vad jag sa om andra komponenter så jag upprepar.Underlag.Våtspärr.Fix.Fog.Kostar mer än själva kaklet
    Hon undrade ju om kaklet

Och som sagt,kolla dom stora byggvaruhusen,där brukar det finnas billiga kakel..

behöver inte nödvändigtvis vara sämre...Vi har kaklat vårt badrum med kakel för 79:-/kvm från k-rauta...dom plattorna var hur bra som helst enligt vår plattsättare Men dom e ju vita o det ville du inte ha
    Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • Susanne905

De flesta byggvaruhus har kakel/klinkers i olika prissegment.. men som vi även har märkt så är det tätskikt och annat skoj som verkligen plockar på i pris. Det är olika kvalitet mellan olika tillverkare, kolla även om butiken har något eget märke eller sortiment då de vanligtvis kan ligga bättre till i pris.

• 1978nettan
    OxenMannen skrev 2008-10-21 20:49:38 följande:
    Ingen som lyssnade på vad jag sa om andra komponenter så jag upprepar.Underlag.Våtspärr.Fix.Fog.Kostar mer än själva kaklet
    men det var ju inte det jag undrade jag undrade vart man kunde köpa billigt kakel, inte vad tillbehören kostar
Svar på tråden var kan man köpa billigt kakel?