Svullna lymfkörtlar i nacke/hals.
Kan svullna lymfkörtlar i nacke/hals vara en allergisk reaktion på många myggbett. Någon som vet eller har erfarenhet av detta?
Kan svullna lymfkörtlar i nacke/hals vara en allergisk reaktion på många myggbett. Någon som vet eller har erfarenhet av detta?
hade svullna lymfkörtlar när jag fick borrelia förra året... men det behöver ju inte vara just det i ditt fall. hade då oxå hög feber och var jättestel i kroppen.
Aldrig hört att man kan få svullna lymfkörtlar av myggbett låter snarare som om du (eller den som har det) har råkat ut för en infektion av något slag.
Om det nu är överkänslighet mot knott han har (det är min 3-årige son som fått ca: 50 knottbett när han var i Norrland som är svullen), hur länge brukar svullnaden sitta i?
Man börjar ju genast tänka på lymfatisk leukemi när man har svullna lymfkörtlar. Vi har varit hos barnläkaren igår som bad mig avvakta 10 dagar och sedan ta blodprov, men jag är nästan hysteriskt orolig nu. Han har 37,5 i temp och är tröttare än vanligt. Min mamma säger att kreatur kan dö av knottangrepp, så nog borde de vara giftiga och även kunna ge en reaktion hos barn?