• Mochride

Egna smycken

Är det nån som gör egna smycken? Jag skulle vilja prova det och vill gärna ha lite tips. Är det svårt?

• Svar på tråden Egna smycken
  • Boudicea

Det beror på vad du ska göra för sorts smycken. Det finns många böcker om hur man gör och det finns startpaket på tex panduro. Det är lite pillrigt men det är roligt.

• Winterfresh

Jag gör egna smycken av pärlor.
    Inte alls svårt. Gäller bara att ha massa inspiration så smyckena blir klara :)
    Jag gör halsband, armband, örhängen, ringar...

Vad för slags tips vill du ha??

• Mochride

Jag vet inte riktigt :) Vilka verktyg man ska ha, vad man kan använda sig av för material osv.
    Jag vill göra örhängen och halsband.
    Ska titta lite på panduro då, och så får jag väl kika runt lite på fler ställen.

• Winterfresh

På panduro säljer de ett smyckesset med verktyg, små. Använder dem och de är superbra.
    Sen behöver du tråd, wire eller vad du nu vill göra smyckena i för hårdhet. Jag kör för det mesta med wiretrådar.
    Det du kan göra för att testa om det är smycken du vill göra är att köpa ett set där pärlor, lås och tråd medföljer så ser du om det är det du vill :)

Lycka till

• Mochride
    Winterfresh skrev 2008-10-21 20:18:34 följande:
    På panduro säljer de ett smyckesset med verktyg, små. Använder dem och de är superbra.Sen behöver du tråd, wire eller vad du nu vill göra smyckena i för hårdhet. Jag kör för det mesta med wiretrådar.Det du kan göra för att testa om det är smycken du vill göra är att köpa ett set där pärlor, lås och tråd medföljer så ser du om det är det du vill :)Lycka till
    Okej. Ett set kan ju vara bra tt börja med. Speciellt om vertyg och allt sånt följer med för jag har inte riktigt koll på vad jag behöver än.
  • FH Mamma

Jag tänkte testa att göra ett amulettarmband till min fd styvdotter i present (fyller i jan) så jag har beställt lite saker på panduro.

Men verktygen har jag funderat på ungefär samma som elverktyg på harald nyborg. Hittade ett sett för 88kr

• Mian80

Jag har presis börjat en kurs i "ringsmycken", hur kul som helst. Man gör olika smycken genom att sätta ihop ringar i mönster. Väntar på att få hem material så jag kan göra mer...
    Det är samma som en del kallar vikingasmycken.

Svar på tråden Egna smycken