• Boppi

Hur länge gäller ett presentkort på HM?

Sambon hittade ett gammalt presentkort som han köpt till mig en gång i tiden men glömt/slarvat bort. Men så hittade han det när han städade en gammalbyrålåda. Funderar på om det går att använda..

Det är inte ett sånt nytt som ser ut som ett kreditkort utan ett i papper. Står inget datum på utan bara att det är på 500 kr.

Nån som vet?

• Svar på tråden Hur länge gäller ett presentkort på HM?
  • Boppi
    Linda1976 skrev 2008-10-21 22:20:48 följande:
    Det måste väl stå ett datum då det såldes? Står ingen giltighetstid är det 10 år.
    Nix, det står inte..
  • mamma till 3 små

åk dit å fråga tycker jag dumt at slänga det ifall det går att använda.. men brukar var mellan 6 och 10 år på såna present kort.. svårt bara att styrka när det är köppt utan nått datum på det...

Alma 04 & William 06
  • LAV0LINA

Vissa butiker tar ju emot under "obegränsad tid". Typ så länge butiken finns kvar går presentkorten att använda.

• Boppi
    Linda1976 skrev 2008-10-21 22:23:28 följande:
    Verkar ju jättekonstigt!! Det står ju alltid på alla papperspresentkort. Kolla igen
    Ok, kollat igen! Inget datum. Följande står på baksidan: Berättigar innhavaren att ta ut varor för angivet belopp hos Hennes och Mauritz i Sverige.
    Sen är det en kod på baksidan men en radda av nr under.. Inget som kan tolkas som datum utasn är säker koden de drar i kassan..

Tack ändå för ditt svar. Blir väl till att trava iväg till HM och fråga helt enkelt!
  • MajaLarsson

om det inte står något så är det 10 år som gäller. Är helt säker!

Men står det inget datum då kortet köptes?

• 02Smulan

Hmm har jobbat på H&M och vad jag kan minnas var att de gäller i 5 år. Tror det står på själva papperskartong-biten som presentkortet satt på, en text typ på baksidan har jag för mig...
    Men rätt säker på att det var fem år.
    Står det inget är det ju som bekant 10 år.

• Boppi

Det står ju inte när det köptes, hur ska man då vet hur länge/om det är giltigt i 10 el 5 år?

Käre sambon kom inte ihåg när han köpte det... Men jag skulle gissa på att det är kanske 5-6 år sedan..

• 02Smulan

Nä jag tror inte de där nya presentkorten har funnits så länge... Eller, jag vet inte. Ja enklast är ju att gå på HM o be dom dra kortet o kolla

• Kofttanten

Om inte annat är angivet ska presentkort gälla i 10 år. Du får gå till hm och kolla men det borde ju gälla.

Svar på tråden Hur länge gäller ett presentkort på HM?