• Anonym (fet själv)

Vad orkar du som väger runt 100 kg?

Jag väger 101 kg nu, är ca 164 cm.
    Nu börjar det bli jobbigt, bara tanken på att gå upp eller ner en våning. Att sätta sig på golvet för att hjälpa barn med kläder, att reda sig upp. När jag cyklar går det inte speciellt fort. Jag känner att sexlivet blir lidande, inga kläder passar, bara storblommiga viskostält. Funderar på en magsäcksoperation men vet inte...
    Hur är det för er, vad orkar ni?

• Svar på tråden Vad orkar du som väger runt 100 kg?
  • Dripknot

Tja!

jag väger inte riktigt 100kg men 94-95... Jag orkar ta 200kg i benpress och har börjat träna på gym. Mest förbränning men även styrketräning för överkropp. Jag skiter i att folk tittar på mig när jag är där, det är naturligt att titta på andra människor.

Jag brukar tänka som så att det är bättre att jag gör nåt åt det än att sitta och tänka på hur fet jag är. Jag går ju knappast ner i vikt av det. Tänk positivt! Det är bara du som kan förändra din tillvaro, den blir vad du gör den till!!

• Leefen

Varför inte försöka att gå ner? Eller bara äta rätt? Sen jag börja äta rätt har jag gått ner 7 kg, men nu går jag inte ner mer efter som jag är gravid. Det går upp i stället.. Hehe

Alfred MELWIN Andreas Bf 30/1 2009
  • Göteborgsbruden

Jag väger 109 kg just nu, gravid o då orkar jag ju såklart lite mindre pga det . Men jag vägde 105 innan grav o då orkade jag väl det mesta antar jag, tränade iofs ganska mycket då oxå.

Gravid (¯`°?.¸♥ BF 11/11-08 ♥¸.?°´¯) Väntar en flicka
  • Anonym (123)

Jag känner ärligt ingen skillnad i orken när jag nu nästan väger 100 som när jag vägde 60, 70 och 80. Fungerar bra i trappor, jag går minst en timme om dagen, sex inga problem. Men jag försöker gå ner ändå. Kläder har jag inte heller problem med då jag oftast använder snygga kjolar

• Thezz mamma till två

Jag orkar just precis ingenting.
    Sorgligt men sant.

ღ Matteus & Tilde - Ni är lyckan i mitt liv! ღ
  • Anonym (Heavy)

Jag väger 96 kg och är 163 cm.
    Jag orkar ganska mycket för att vara så pass tung, men vist känner jag i mina stackars knän att det är jobbigt att ta sig upp och ned på golvet.
    Jag har just varit gravid men fick missfall och vägde 96 kg vid inskrivningen, vilket bm inte tyckte var så där jätte bra.
    Jag skulle önska att jag kunde komma ner till iaf 70 kg men just nu så är alla möjliga sötsaker tröst!!!
    Men jag hoppas på att jag kan försöka att ta mig i kragen och gå ner lite inför nästa graviditet.... ;O)

Men vist är det jobbigt, jag håller med dig! Men hur fanken ska man göra då för att komma till skott??

• Anonym

När jag var runt 9månaden vägde jag över 100 kg, men då orkade man väl inte speciellt mycket pågrund utav det heller haha... Normalt väger jag ju 30 kilo mindre så vet inte riktigt skillnaden på att väga det som överviktig eller som gravid, om du förstår... men orken är nog väldigt individuell, jag orkade inte ens gå ut o gå på promenader.

• Anonym

Ja, jag har inga problem med att sätta mig på golvet, gå i trappor eller dyligt.
    Jag väger närmare 100kg
    Vi bor i ett hyreshus där det inte finns några hissar och vi bor på 4e våning och där går jag nog upp och ner typ 4-5ggr /dag och kånkar på sonen också som är 4månader, inga problem alls.

Tror ärligt talat inte att operation är så bra, det är nog bättre att lägga om sin livsstil lite. Äta mindre onyttig mat, ha regelbundna mattider mm
    Ut och gå är ett jättebra motionssätt bla

• Anonym (flodhästen)

Känner igen mej ja....tyvärr!!
    Men sen å andra sidan har jag själv tuggat mej till det.....slutade med droger förra våren och gick upp 28 kg på ett par mån....hellre det än droger men kg är jobbiga!
    Blev gravid i år i juni månad och vägde in på 98 kg och idag 21 v senare uppe på nästan 105...är 177 lång men känner mej såååååå äcklig! Alla som är gravida är smala och fina har bara den där vackra magen! Usch jag hatar mej själv för vad jag utsatt min kropp för...första droger sen rena rama mat missbruket:( Men försöker intala mej själv att jag är bra nog ändå...men det funkar typ aldrig....
    orkar hmm ja typ inget...nämen hatar att göra saker...orkar gå i trappor men flåsar fruktansvärt nu.....

• Anonym (fet själv)

Klarade av att gå ner 13 kg för några år sen men gick upp ca 6-7 kg efter en graviditet och sen ytterligare 6-7 kg efter nästa graviditet. Går inte upp så mycket när jag är gravid men efteråt hopar sig kilona. Så nu är jag tillbaka på samma vikt som jag var innan jag gick ner de 13 kg.

Svar på tråden Vad orkar du som väger runt 100 kg?