• Anonym (äntligen)

stödfamilj.....ersättning??

Hej!
    äntligen är det snart dax o vi får den stora glädjen att bli stödfam.
    Jag hatar att tal om pengar o så,så har ej frågat om ev resättning...
    Är det nogån här som vet vad o hur mkt den är?
    Vi kommer att var stödfam ca 7 dygn i mån.

• Svar på tråden stödfamilj.....ersättning??
  • Anonym (äntligen)

kan tyvärr ej få fram den sidan...

• Anonym (äntligen)

ingen som vet??

• Anonym (Familjehem)

Jo jag har ett hum i alla fall. Allt beror på vilken ålder det gäller samt arbetsinsattsen.
    Men i de uppdrag vi tidigare har haft så kan det röra sig om 1000-1500 kr/månad. Ersättning+ omkostnader. Men som sagt det är väldigt olika hur det ser ut.

Du kan söka på familjehemmet.se och kolla där direkt om inte länken funkar. Tror du får mera rättvis info där ! Och du ! Skäms inte för att du får ersättning, det har du rätt till att få och det är inte något dåligt kring det.

Lycka till !

• Anonym (äntligen)

Tack snälla för ditt inlägg...
    Känns så fel att få bet för att ta hand om ett barn...barnet är 3år o kommer vara här ca 7dygn/mån.
    Trivs du bra med att vara stödperson?

• Anonym (Familjehem)
    Anonym (äntligen) skrev 2008-10-22 14:44:05 följande:
    Tack snälla för ditt inlägg...Känns så fel att få bet för att ta hand om ett barn...barnet är 3år o kommer vara här ca 7dygn/mån.Trivs du bra med att vara stödperson?
    Du ska inte tycka att det känns fel att få betalt för det uppdrag du utför. Men jag vet vi gör alla det i början. Men det är helt okej att man får en slant för det är inte heller gratis att ta emot ett barn.

Vi har haft flera stödfamiljsuppdrag och det är kul. Nu är vi familjehem och det är oxå kul men slitsamt ! Full rulle hela tiden !

Blir nog jättebra med en 3 åring. Har ni egna barn oxå ?

Jag ska länka dej till ett forum där du kan fråga hur mycket du vill !!
Svar på tråden stödfamilj.....ersättning??