• universalwoman

farligt om spädbarn sover FÖR mycket?...

Tim har sovit nästan hela dagen idag. Han brukar vara vaken om dagarna..
    kanske är det p.ga värmen, men jag försöker hålla så svalt som möjligt hemma.
    Vraför sover han så mycket i dag? Är det farligt? Borde han inte dricka/amma mer nu i värmen? När jag tar upp honom brukar han alltid vakna, nu skruvar han bara på sig men somnar om igen.. *orolig*

• Svar på tråden farligt om spädbarn sover FÖR mycket?...
  • AmandaPitkänen

det är nog bara så vissa dagar. min son har oxå så ibland, vill typ inte vakna alls, medans andra dagar vill han inte sova alls!

• astral

Hmm skumt, det är samma sak med våran Klara (2mån). Hon brukar alltid somna punktligt klockan 23 men idag har hon sovit sen klockan 17. Jag har fått väcka henne två gången för amning men sen somnar hon igen.

• Bebbott

Vår dotter, som är 6 veckor, brukar sova 2-3 timmar i stöten men en natt vaknade jag och såg att hon sovit 5 timmar i sträck och blev också fundersam på om bebisarna kan sova för mycket/länge. Vår bvc-sköterska sa att de inte ska sova mer än 4 timmar i sträck och ska väckas efter det!!! Jag tycker detta låter konstigt och tror inte man ska väcka dem om det inte är så att de är väldigt slöa och inte äter bra.

• Andrundrun

Bebbott-Hm? Ska bvc-sköterskan det? Oliwer har alltid sovit mkt. Vi frågade vår bvc-sköterska men hon sa att alla barn sover olika mkt. Så länge man vet att de är friska så är det ingen fara.

• Bebbott

Andrundrun - yepp det sa hon, vår ordinarie bvc-sköterska har semester så vi har en annan just nu och hon ger lite lustig information tycker jag... tror kanske hon tänker på hur de gjorde förr, att man skulle amma var 4:e timma varken mer eller mindre...så jag väntar på att vår vanliga sköterska kommer tillbaka för att ställa andra frågor jag har Håller med din bvc-sköterska, klart alla barn har olika sömnbehov - är de bara friska så ska man vara glad att de sover bra

• Tjohalia

joline har såna dagar ibland, då hon BARA sover, hon vaknar för mat men sen somnar hon om igen... sist hon hade en sån sväng så var det 4 dagar i rad, väldigt skönt att hon sover då hon annars sover väldigt dåligt dagtid men då blir man orolig över det istället... vissa barn har sovardagar helt enkelt...
    har väldigt svårt att tro att dom kan sova för mycket...

• universalwoman

Pust ok!....
    Rackarns vad man har blivit beroende av FL!
    Så fort jag undrar något av Tims vanor tänker jag " att detta måste jag fråga brudarna på FL om" Haha! Skönt att ni finns!

/Första gångs mamman..

• Nightfly

Universalwoman-
    Ha ha! Visst är det tur att Fl finns? Vet inte hur jag skulle klarat mig annars!
    Riktiga svar från riktiga mammor lixom...

Svar på tråden farligt om spädbarn sover FÖR mycket?...