• Anonym (trött)

Marknadsundersökare?

Jag jobbar inom vården men är så fasligt trött på det. jag skulle vilja jobba med telefonen dock ej försäljning.
    Kundtjänst vore drömmen men har ej någon erfarenhet , förutom som telesäljare i några veckor för ca 5 år sedan.

En kompis säger att jag ska söka jobb som marknadsundersökare först för att få upp telefonerfarenhet och sedan söka kundtjänstjobb.

Hur svårt är det att få ett marknadsundersökarjobb? hur är lönen? Någon som jobbar heltid som det?

jag önskar få vara anonym då min chef är med på fl och ej vet att jag vill sluta på jobbet.

• Svar på tråden Marknadsundersökare?
  • Anonym (trivs)

Här på mitt jobb har vi en ingångslön på 100 kr i timman.
    Jag arbetar dock inte med marknadsundersökningar längre utan bokar kundbesök åt våra kunder med deras potentiella kunder.

Förutom marknadsundersökningar bjuder vi in till olika sorters mässor och event.

Jag trivs jättebra på mitt jobb

• Anonym (trött)

aha låter skoj
    Jobbar du heltid?

• FrökenR

Jag har jobbat med marknadsundersökningar när jag pluggade. Ganska lätt att få jobbet om ganska dåligt betalt ca 80 spänn i timmen. Inget jag skulle göra igen i alla fall.

• Anonym (akademiker)

100 kronor i timmen, det var ingen höjdarlön precis...blir ungefär 16 000 i månaden. 80 kronor i timmen ger en månadslön på ca 13 000. Fast det kanske inte är bättre betalt i vården, om du är uska?

Ett schysst receptionistjobb vore kanske bättre och, förhoppningsvis, bättre betalt (?)

• Anonym (trivs)
    Anonym (trött) skrev 2008-10-22 09:12:53 följande:
    aha låter skoj Jobbar du heltid?

Ja, jag jobbar heltid.
    08:00-17:00 måndag-torsdag
    08:00-15:45 på fredagar

En ingångslön på 100 kr tycker inte jag är pissdåligt om man ej har någon erfarenhet.
    Efter ett år får man 110 kr i timman, efter två år 120...

Vi har dessutom ett bonussystem som ligger utanför den vanliga lönen.

Det är ganska lätt att få bonus om man bara jobbar på.

Det sista har jag haft bunus på 2000-6000 kr varje månad.

• BengtH
    FrökenR skrev 2008-10-22 09:28:11 följande:

Jag har jobbat med marknadsundersökningar när jag pluggade. Ganska lätt att få jobbet om ganska dåligt betalt ca 80 spänn i timmen. Inget jag skulle göra igen i alla fall.

Lätt att få jobbet, Superstressigt, mentalt påfrestande. Orkade max 4 timmar innan jag fick alltför ont i huvet. Inget "riktigt" jobb man jobbar med nån längre tid.
Svar på tråden Marknadsundersökare?