• mamma2B

Ni som fick både 1:an o 2:an prematurt, när kom 2:an?

Hej

Ännu en liten ovetenskaplig undersökning, ni som fick både första och andra barnet prematurt kom de ungefär vid samma tid eller några veckor tidigare eller senare?

Särskilt intresserad av de som fick första med spontan vattenavgång.

Tacksam för svar, nu är det en vecka kvar tills jkag fick ettan (är i v 31) så man tänker ju en del på detta.

• Svar på tråden Ni som fick både 1:an o 2:an prematurt, när kom 2:an?
  • damole

Hej

Fick 1:an i v.25 sen kom 2:an i v.38. Har nu fått vår tredje som kom i v.32. det finns nog inget som säger att du kan gå tiden ut. lycka till

• knäppisen

ettan i v 33+5 o tvåan i v29+0.
    Förlossningarna började båda med att vattnet gick.
    De läkare jag talat med kan nästan lova att nästa barn skulle komma ännu tidigare än v 29.
    Har inget känt fysiskt fel som orsakar detta, det bara "är" så.

• Luz

1:an kom i v 32 och 2:an i v 31
    Båda förlossningarna startade med värkar och läkarna vet inte varför. Det bara blir så.

• ISSEN

1:an kom v 30+6 helt utan förvarning, samma med 2:an utan förvarning fast v 26+2. Kort livmodertapp hatr jag fått veta!

• mamma2B

Tack för svar, puffar för fler.

Nu har jag i alla fall gått 4 dagar längre än förra graviditeten vilket känns sååå bra!

• Killermisse

Jag fick ettan i 35+0 och tvåan 31+3

• lanatti

första vecka 42 andra vecka 32 tredje vecka 34 (havandeskapsförgiftning) med alla 3,,,

• J71

Jag fick ettan i 32+6, tvåan i 36+3 och trean i 34+3. Med ettan och trean gick vattnet, med tvåan startade det med värkar. Alla förlossningarna har gått på mindre än tre timmar.

• In the summertime

Mina barn räknas inte som prematura men jag fick nr 1 i v 36+3 och nr 2 i v 37+3. Men jag har aldrig fått veta varför de kom förtidigt. Med 1a gick vattnet och med andra började det med värkar.

• tabita

32+5 respektive 36+0 Båda gångerna akutsnitt pga havandeskapsförgiftning.

Svar på tråden Ni som fick både 1:an o 2:an prematurt, när kom 2:an?