• Lukas mamma

Chicco Lite Way

Hej!

Sitter och tittar på någon bra barnvagn att ta med sig på resa och funderar på Chicco Lite Way. Tänkte höra om det är någon här som har en sådan som kan svara på lite frågor.
    1.Hur stor blir den ungefär när man viker ihop den?
    2.Finns det någon väska att köpa till som man kan stoppa den i på planet?
    3. Den ser inte ut att skydda så jättemycket för solen, men det kanske den gör i verkligheten? Eller måste man köpa till ett parasoll eller annat solskydd?

Och framförallt så undrar jag om någon vet var man kan köpa en blå eller grön sådan? Hittar bara på rosa och orange.

• Svar på tråden Chicco Lite Way
  • AnnieHall

Jag har nyss fått hem en Chicco Lite way beställd från Italien, inför en Las Palmas-resa i november.
    1. Den blir ungefär 109 x 30 cm ihopfälld.
    2. chicco gör ingen egen transportväska, men det finns en prisvärd på Babyproffsen (hittar inte länken nu) som jag blivit rekommenderad och nog ska köpa.
    3. Tycker inte heller den verkar skydda så mkt mot solen. Ska nog ha ett skynke som hänger ner, alt köpa ett UV-skydd för vagn, typ det här:
    www.mamas.se/default.aspx

Ska du ha annan färg än de som möjligen går att få i Sverige (rosa och orange) så måste du nog beställa från utlandet. Har läst i tidigare diskussion om lyckade beställningar från ebay.de då man även fått en frontbygel på köpet. Det var dessutom billigare och med kortare leveranstid än min beställning från Italien.

• Ms Kanga

Jag har Lite wayen (köpt på www.ebay.de )och har köpt Babyproffsens väska  http://www.babyproffsen.se/2007/wnasp/asp/bp_imageinfo_07.asp?id=19&fileid=36928&folderpath=/disk2_1/venture/Babyproffsen/Hemsida_2007_bp/Samlat+2008/22-23/Bilder&filename=?????&dbfalt=125&falt=&cat=115som som kostar 145 kronor. Den funkar om man tar bort framhjulen. Då har du även plast för parasoll/uv-skydd/ dyna och lite extra blöjor som skyddar vagnen mot smällar i bagagehanteringen

Du kan vinkla suffletten så att den täcker där solen lyser, jag har också köpt till en protect a bub solskärm för extra skydd http://www.protect-a-bubusa.com/strollersunshade.shtml (köpt på www.ebay.co.uk) istället för ett parasoll som är meckigt att vinkla rätt och få att sitta kvar. Min lille plutt skulle inte acceptera att sitta inlåst bakom ett uv-skudd

Svar på tråden Chicco Lite Way