• Anonym

Funkar Absolut torr?

Ja svettas jätte mycket under armarna o vanlig deo hjälper inte alls. Ja tänkte pröva Absolut torr som man köper på Apoteket. Men funkar de verkligen? Svettas man inte under armarna sen?

• Svar på tråden Funkar Absolut torr?
  • Shirley

mm hehe förut hade jag det på mina händer, när jag var i tonåren. Och tillslut så torkade mina händer så pass att dom sprack i huden..så visst funkade det allt

• Judy

Ja det fungerar. Jag hade det under hela min tonårstid, jätteskönt att slippa ringar under armarna! Dock måste man tänka på att svetten ska ut någonstans och då svettas man mer på andra ställen.

Sedan är det många som inte tål den och det är väldigt vanligt att det svider ordentligt när man smörjt på den. Ibland fick jag gå upp på natten och tvätta bort allting för det blev olidligt. Men även om jag bara haft på den i ett par timmar fungerade den ändå.

Tycker du ska testa i alla fall!

• Anonym

De står på apotekets hemsida att de kan skada textilier och bomull. E de hela tiden eller e det när man precis har tatt på den?

• Judy
    Anonym skrev 2008-10-22 11:44:06 följande:
    De står på apotekets hemsida att de kan skada textilier och bomull. E de hela tiden eller e det när man precis har tatt på den?
    Det är nog när man precis tagit på den, så de nätter du har på den, sov utan tröja eller med en gammal som du inte är rädd om. Sen när du tvättar av den gör den ingen skada.
  • Judy
    Svar på #5
    Den visste jag inte fanns! Det verkar vara ungefär samma koncept som absolut torr, bara att den är lite svagare?
  • Pikku Enkeli
    Svar på #6
    På ett ungefär. Jag blev svettfri i minst en vecka med Absolut Torr, men fick utslag och sveda som inte var av denna värld... Av den andra blev jag svettfri max 3 dygn, men huden reagerade inte ett dugg på den.
    It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Judy
    Pikku Enkeli skrev 2008-10-22 12:33:50 följande:
    Svar på #6På ett ungefär. Jag blev svettfri i minst en vecka med Absolut Torr, men fick utslag och sveda som inte var av denna värld... Av den andra blev jag svettfri max 3 dygn, men huden reagerade inte ett dugg på den.
    Låter ju jättebra! För det är verkligen hemskt med den där klådan! Klarade mig dock lindrigt från utslag, men det var sällan man stod ut en hel natt!
  • Micka88

hej,det funkar absolut! Jätte bra dessutom, jag tog det under armarna en kväll i veckan och sov i ett gammalt nattlinne,det var söndrigt under armarna sen... :(
    det sved lite direkt när man tog på det men det gick över sen :) lycka till!!

• Anonym

Jag anvande mig oxa av Absolut Torr forr.
    Som nan sagt innan sa kan det svida som bara den nar man satt pa det, ar det for hemskt sa tvatt bort det det verkade som det fungerade anda. Men tank pa att svetten kommer ut nan annan stanns, jag hade ett fysiskt jobb under en sommar och svettades da pa ryggen och det var inte sa trevligt...
    Men nu for tiden sa hjalper vanliga deodoranter. Vet inte om det har att gora med att man ar aldre (28, har nog inte anvant Absoult Torr sen jag var 22)eller for att man har anvant Absoult Torr under en langre tid.

• Anonym

Men att de svider har ja hört att de e för att man inte e absolut torr när man tar på sig de.
    Men ja har ganska känslig hud så ja prövar nog acos antiperspirant först.
    Tack för alla svaren!

• Pikku Enkeli
    Anonym skrev 2008-10-22 14:04:44 följande:
    Men att de svider har ja hört att de e för att man inte e absolut torr när man tar på sig de.Men ja har ganska känslig hud så ja prövar nog acos antiperspirant först.Tack för alla svaren!
    Det kan svida ändå. Jag var så torr jag bara kunde bli under armarna, men det funkade inte för det.
    It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • blomman81

Absolut torr tycker jag funkar väldigt bra, med det man ska tänka på är att man INTE ska raka sig under armarna då man tar på den. utan låt det gå ett par dagar innan nu använder den.
    Sen blev jag lite röd men det gick över ganska fort.

• Anonym

Ja köpte Absolut torr i förr går o prövade. De fanns inte den milda sorten med ACO så ja fick ta de som fanns. De funkade jätte bra! Ja svettades ingenting under armarna. Sved lite lite granna men de gick över.
    Ja tror att de e nervösa svettningar för ja svettas aldri hemma, bara när ja e borta nånstans. Ja märkte inget mer svett nånannan stans o de borde de inte om de bara e nervösa svettningar. Då e de ju inte värme som ska komma ut ur kroppen.
    Tack för alla svar!

Svar på tråden Funkar Absolut torr?