• Jempa L

Vilken är din 'skämslåt"?

Ni vet de där låtarna man växte upp med, kanske dansade första tryckaren med snyggaste killen i plugget tillsammans med... Musiken var underbar och man gick sida vid sida med bästa kompisen med varsin hörlur i örat, lyssnandes på samma kasettband eller i bästa fall cd-skiva.

Någonting har hänt: Jag grävde idag fram en CD-skiva med Modern Talkings greatest hits. Det lät bedrövligt!!! Hur har man någonsin tyckt att de långhåriga axelvadds-killarna i pastellfärger var så sööta och sjöng bra!

Nå, är det fler som har drunknat i dessa underbara ögon

">

Så kära vänner, erkänn. Vilken är din "skämslåt"?

Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • Svar på tråden Vilken är din 'skämslåt"?
  • jolie maman

HAHAHA oj det finns alltför många cheesy låtar man suttit o lyssnat till med en sentimental tår i ögar...vad sägs om F.R. DAVID - Words Don't Come Easy?

• Jempa L
    jolie maman skrev 2008-10-22 12:38:32 följande:
    HAHAHA oj det finns alltför många cheesy låtar man suttit o lyssnat till med en sentimental tår i ögar...vad sägs om F.R. DAVID - Words Don't Come Easy?

Cool kille

Fler "hunkar" som vill ge sig tillkänna?
  • JCA

Jomen kom igen nu! Har ni aldrig sett videokväll med Luuk? Nåt måste det väl finnas? Jag ska leta i morgon, se om jag hittar nåt jag har gillat...

• ViccySixx

Sommarflicka med Vikingarna (tror jag) Jag älskade den som barn....Huuuuu o sen upptäckte jag hårdrocken :)

• festia

Men alltså, allvarligt, jag tycker att de låtarna ni har nämnt är bra (förutom Sommarflickan, har ej hört.) Den enda låten jag tycker är lite pinsam att jag har lyssnat på är Victoria Silvstedt - Rocksteady love. FY FASIKEN VAD DEN ÄR KASS!

• tobiasmia

Jempa! Håller fullkomligt med om Modern Talking. Min kusin hade alla deras skivor och jag tyckte de var hur bra som helst. Sen började min chef spela dom på jobbet förre veckan och trots att jag fortfarande kan sjunga de flesta låterna utantill så var det såååå dårligt.

jag skäms kanske lite men älskar billy Ray Cyrus (ni vet Miley Cyrus pappa) låt Achy breaky heart. Sorry, men den svänger!

• vackrastarflow

Jag älskade Mariah Carey... men det var fs. Före Silikonet.

Min skämslåt nu: Gunther - Ding ding dong

• ACK

denna hade jag på hjärnan under högstadietiden.....*ryyyyyyyyyyyyyyyyys* 
    ">

• Olw

Trans dannce känns nog lite pinsamt idag....

• logg81

NKOTB var mina favvisar... hi hi hi... O Herreys...

Min skämslåt nu är Britney Spears Stronger... Kan inte låta bli o sjunga med...

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Balehead

Tror nog inte heller att jag har några "skämslåtar". Musik som jag gillade när jag var fem tycker jag fortfarande är bra. Men så lyssnade jag ju på "riktig" musik redan då. Tycker att det är fruktansvärt att barnen matas med så mycket SKIT (läs Bolibompabandet mm) nuförtiden. "Alla kan sjunga" - MY ASS!!! Ge barnen kvalitet i stället för larviga smajl och trams.

(Gillar fortfarande F.R. David's "Words", och det står jag för!)

• frulan

Är för gammal för att skämmas

All musik och alla minnen har ju sin charm

"Words" är ju fortfarande bra!

• Felix72

jag brukar inte skämmas men det var rätt känsligt att erkänna att man tyckte att the pinks var bra

• Jempa L

Även om man inte skäms för låtarna så kan man ju konstatera att de åtminstone ger en ett gott skratt när man får se musikvideon till låten Skrattande.

Vissa låtar gör sig helt klart bäst på radio Oskyldig.

• Annika 78
    logg81 skrev 2008-11-16 19:34:20 följande:
    Min skämslåt nu är Britney Spears Stronger... Kan inte låta bli o sjunga med...
    Jag kan inte lyssna på den längre.. den var kanske min "skäms-låt" när den kom men sen voltade jag med bilen medan jag hade den på högsta volym i bilen... Det gick bra, bilen blev tyvärr skrot men jag klarade mig oskadd... men låten kan jag inte lyssna på mer...
  • solros11

Sven Ingvars- jag vill vara din margareta...

• bustösen
    Generadskäms ihjäl men den här hade jag på kasettband och lyssnade på hela tiden när jag var ca 8-9 år - texten är oförglömlig- åå carol min vän min honungspaj mitt sockerbär

">

• Felix72
    solros11 skrev 2008-11-18 17:38:17 följande:
    Sven Ingvars- jag vill vara din margareta...
    det är sten & stanley som gjort den.
  • festia
    bustösen skrev 2008-11-18 17:42:31 följande:
    skäms ihjäl men den här hade jag på kasettband och lyssnade på hela tiden när jag var ca 8-9 år - texten är oförglömlig- åå carol min vän min honungspaj mitt sockerbär
    ">

" target="_blank">

Vilken skön låt! Älskar "gubb-rock" Men honungspaj/sockerbär... Nja, det var ju lite löjligt
Svar på tråden Vilken är din 'skämslåt"?