• karin69

frusna ägg

Ville bara höra om nån av er har erfarenhet av äggdonationer och speciellt med frusna embryon. Jag fick en första äggdonation i april och blev gravid men vid första ultraljudet fanns det inte kvar, snyft. Nu har jag precis varit i Riga igen och använt två frusn embryon. Nån som har några kommentarer?

Mvh

Karin

• Svar på tråden frusna ägg
  • Bette

Hej,

Det kommer nog att gå bra den här gången. Jag har själv inga erfarenheter än, jag ska göra min första ÄD i slutet på november. Jag tror att statistiken ligger runt 40% när det gäller frysta embryon som de tinat. Så du ruvar nu, du är välkommen in i tråden vi som gör ÄD ute i Europa om du vill. Blödde du sist då du hade gjort ÄD men det inte blev något? Jag vet att flera andra har tagit extra progesteron då de har blödit.

Bette

• mast07

Hej!

Hoppas att det går vägen för dig den här gången.

Jag hade precis som du på vårt färska försök, positivt gravtest men på ultraljudet var det ingenting kvar. Det fanns i bakhuvudet för mig att det inte lyckats trots allt pga att jag fick en blödning kvällen före gravtest. Men eftersom jag då hört att vissa kan blöda en tag in i graviditeten så hoppades jag ändå.

Vi har gjort två frysförsök efter det, första med ett embryo det andra med två embryon. Tyvärr lyckades inte nåt av dom för oss. Men andra lyckas har jag förstått när man läst här på sidan.

Så ge inte upp bara för att det inte gick för oss. Vi är ju bara en i mängden.

Marita

• skugga1

Hejsan
    Håller tummarna för att det går bra nu.
    Vårat första färska försök ville inte stanna alls men nu är jag gravid i v10 efter vårat första frysförsök.Vi fick ett embryo tillbaka och det trivs jättebra hittills.
    kram

Lycka är att inte känna saknad
  • karin69

Tack för alla svar. Jag hade något som liknade lite torkat blod, aldrig några riktiga blödningar. Har inte några blödningar ännu. I Riga sa de att vi har 15-20 % chans med frusna embryon, det känns lite lite, jag hoppas att din statistik är bättre Bette. Det är tänkt att jag ska ta testet på tisdag men jag väntar nog till helgen. Finns det nånting därinne så är det ju kvar ett tag förhoppningsvis.

Karin

Svar på tråden frusna ägg