• Solen73

Hjälp! Skärmen på mobilen blev svart!

Jag råkade tappa min mobil i golvet och nu är skärmen helt svart fast själva telefonen verkar funka ändå. Jag provade ringa till den och det gick fram.

Vad kan man göra???? Om jag inte får ordning på den, går det på nån försäkring? Typiskt!!!

Någon teknikfreak här???

• Svar på tråden Hjälp! Skärmen på mobilen blev svart!
  • Birgitta2

har du drulleförsäkring på hemförsäkringen (tilläggsförsäkring) så kan du få ny mobil. Men det brukar vara en självrisk på 1000 kr.

• Solen73

vet inte om jag har nån drulle.....jag känner mig som en riktig drulle! Irriterande!

• Solen73

kan man lämna in den nånstans tro och få den fixad eller är det kört????

• Deliverance
    Solen73 skrev 2008-10-22 14:18:06 följande:
    kan man lämna in den nånstans tro och få den fixad eller är det kört????
    Gå tillbaka dit där du köpte mobilen så kan dom hjälpa dig.
  • Deliverance
    Solen73 skrev 2008-10-22 14:36:13 följande:
    jag beställde den på nätet. Måste kolla om de kan ta emot den..
    Men har du ingen garanti ändå?
    Vartifrån beställde du den?
    Har du papprena kvar, isf kika på dom alt. ring och hör efter.
  • Tingilya

Om du är teknisk kan du köpa en skärm online och byta ut själv om den är förstörd.

• Solen73

jag ha köpt den på Teknikkedjan. Krångkigt bara och hålla på skicka iväg den.

• SilverEmma

Hände ungefär samma sak här för ett tag sedan, skulle lämna in den på lagning men där berättade dom att dom alltid gör en uppdatering (tror jag han sa) på telefonen och då rensas rubbet därifrån! Alla nummer, bilder, musik, videoklipp...så jag tog hem den igen... Har små vidersnuttar på min systerdotter när hon lärde sig gå, skulle aldrig kunna ta bort dom med flit. Hoppas fortfarande att mobiljäveln ska funka igen en vacker dag eller att någon kunnig kan hjälpa mig.

Fråga om det när du lämnar in den, om du har något du absolut inte vill bli av med. Hade jag inte frågat om det så hade jag inte fått veta något förrän jag fått tillbaka den...

• Solen73

Jag är så glad! Telefonen funkar igen efter att ha plockat isär den så är den helt återställd. Det var själva kontakten till skärmen som hade hoppat ur eller nåt. Så det var verkligen värt och göra ett försök själv!

• jjjjjbbb

Hur plockade du isär mobilen själv? Har hänt likadant med min mobil och har panik över att den inte funkar!! Beskriv gärna hur du gjorde så din funkade :DD 
    TACKSAM FÖR SVAR :)

Svar på tråden Hjälp! Skärmen på mobilen blev svart!