• fiamalm

Vad har ni som bor på västkusten/södra Sverige för åkpåse?

Behöver en åkpåse men kan bara inte bestämma mig för vilken, bor på västkusten och lillen blir 1 år i januari så han kommer väl mest ha overall på sig i den, har tittat lite på brios, den verkar okej, inte för tjock, har även kollat på en som är lite tjockare men vet inte om det behövs, billig var den dock, rea och kostade bara 299, brio kostar 800:-....

Ge mig tips!!!

• Svar på tråden Vad har ni som bor på västkusten/södra Sverige för åkpåse?
  • ikaela

jag har en dotter på 5 månader och jag köpte en kaiser åkpåse fleece inuti och typ som en dunjacka på utsidan , man kan även ta bort botten så man kan få ut smutsiga skor om de behövs. jag bor i göteborg. bra och variera med vagn och gående kanske.

• Åsa78

Köpte åkpåse till stora tjejen samma vinter hon fyllde 1 år. Använde den kanske 2 gånger. Det var smidigare med overall och filt. Vi bor i Småland och det var nog mitt sämsta köp det året. Hoppas jag kommer använda den mer nu till lilltjejen som är 3 månader till jul.

• fiamalm
    knoddis78 skrev 2008-10-22 18:38:23 följande:
    Köpte åkpåse till stora tjejen samma vinter hon fyllde 1 år. Använde den kanske 2 gånger. Det var smidigare med overall och filt. Vi bor i Småland och det var nog mitt sämsta köp det året. Hoppas jag kommer använda den mer nu till lilltjejen som är 3 månader till jul.
    Har också funderat på bara filt, men jag blir så irriterad för den åker så lätt i marken trots att jag stoppat i den både här och där.
  • Smulu

Jag kommer använda den åkpåsen jag själv åkte i som liten.
    Det är en Brio åkpåse i jeansfärgat tyg med vitt "ludd" inuti.
    Bor i Göteborg.

• Emmies mamma

Jag har köpt en lite tunnare åkpåse med fleece inuti. Gillar inte overall så jacka och en filt över benen känns perfekt i åkpåsen. Kommer inte ha någon overall den här vintern när han inte är ett år. Antingen åker han i vagnen eller sitter i bilstolen när vi lämnar hemmet.

Om du har overall i åkpåsen så räcker det ju med en tunn åkpåse. Dock är det ju bra om den är vindtät.

Svar på tråden Vad har ni som bor på västkusten/södra Sverige för åkpåse?