• Svanholm

Mitt illamående är som att vara åksjuk - fast att jag inte åker! Är det normalt??

Jag vet inte riktigt.. Jag har haft två gravideter innan vars uteblev i missfall, jag mådde aldrig illa dem gångerna. Men denna gång mår jag illa, jag har spytt ett antal gånger men illamåendet sitter liksom inte "i magen", utan mer i ögonen, som migrän? Fan, haha.. det går inte att beskriva. Men hela dagarna går jag runt och känner mig åksjuk, låter det bättre? Det blir en PINA för mig att åka en station med buss och sedan när jag kommer hem måste jag ligga och vila i minst flera timmar.

Är detta normalt? Jag kan inte riktigt beskriva mitt illamående förutom att jag känner mig åksjuk. När jag går här hemma så går jag väldigt sakta för att må ännu mer illa.

Har ni samma illamående? - Eller hur är erat illamående? :P För mig hjälper det nämligen inte att äta lite då och då, eller att dricka vatten. Detta sitter verkligen i hela dagen. Men blir iofs bättre om jag har ätit.

• Svar på tråden Mitt illamående är som att vara åksjuk - fast att jag inte åker! Är det normalt??
  • Shininganne

Jag har haft likadant båda mina graviditeter. Satt i dygnet runt och jag hittade tyvärr inget som hjälpte mig. Första graviditeten gick det över v 15 och andra så försvann det i v 12.

Izabelle 020627 och Ebba 080522
  • blekinge

Jag mådde illa och spydde fram till förlossningen.

• Flickan och kråkan

Jag är åksjuk dagarna i ända också. Inte så att jag spyr, jag bara känner mig ruggigt åksjuk. andra graviditeten. Förra gången kände jag ingenting....och var jätteorolig för det.

Åksjukekänslan har många

• charister2008

en till som har åksjukekänslan, dock har jag inte behövt spy... än... Jag fick tipset av en arbetskamrat att äta morötter, mot illamåendet, vilket jag tycker hjälper.

• mmn1

Jag kände precis som du fram tills jag var i vecka 22 ca. Var aldrig vanligt illamående utan kände mig alltid snurrig precis som man känner vid åksjuka. I början kräktes jag inte så jätte mkt men med tiden var jag tvungen att kräkas flera ggr om dagen men tyvärr mådde jag inte bättre efter då jag alltid upplevde att allt snurrade.

Hoppas det går över för dig snart.

• Klåggan

Jag känner mig också åksjuk, speciellt på eftermiddagana! Har inte spytt än, hoppas att det håller sig såhär och inte blir värre!

Svar på tråden Mitt illamående är som att vara åksjuk - fast att jag inte åker! Är det normalt??