Någon skolvärdinna här
Undrar bara vad ni får för lön och vad som ingår i era arbetsuppgifter.Har precis fått en tjänst på lönebidrag som skolvärdinna på en högstadieskola efter lång sjukskrivning.
Undrar bara vad ni får för lön och vad som ingår i era arbetsuppgifter.Har precis fått en tjänst på lönebidrag som skolvärdinna på en högstadieskola efter lång sjukskrivning.
Åhhh, vääärldens roligaste jobb!! Jag har varit det ett år. Såå avundsjuk..
Vet inte vad man får i lön idag.
puffar lite
jag fick 46 kr/tim. var 20 år
oj då,hoppas på att jag fårnågot bättre
Vad gör en sån?
ja,det är lite det jag oxå undrar.Jag står i skolan elevcaféteria,men jag tänkte att nån annan uppgift måste väl finnas...
Man är i korridoren, snackar med både dem som kräver ens uppmärksamhet samt uppmärksammar dem som inte gör nåt väsen av sig. man får snabbt en känsla för om något fuffens är på gång, man får hjälpa till med det mesta, sjukdom, skadegörelse, hålla koll på skolk, peppa nån som mår dåligt, vara vissas vän och andra får man bevaka. Man har kanske ansvar för borttappat, för bussbiljetter, för jourverksamhet etc etc. Ett askul jobb som tyvärr inte prioriteras så högt... mycket vuxen personal rationalisera ju bort av "besparingsskäl...
dogcatbird:Tack för det svaret,det var lite så jag tänkte mig det,fast jag står i fiket som ligger i korridoren så har jag ju full koll på mycket under rasterna.Kamratstödjare kanske man kan säga...
Är lite sugen på att läsa lite böcker om tonåringars betende eller likannde för att vara lite insatt.
Någon som har några förslag?