tränar man magen när man simmar? Vad tränas ?
Hej'
tränar jag magen när jag simmar.Simmar bröstsim. Känns som det men får inte träningsverk. Eller är det bara ben och armar man tränar?
tack tack
Hej'
tränar jag magen när jag simmar.Simmar bröstsim. Känns som det men får inte träningsverk. Eller är det bara ben och armar man tränar?
tack tack
Hela kroppen tränas i stort sett. Bara för att du inte får träningsvärk betyder det inte att du inte har använt magmusklerna. Mest tränas så klart axlar och bröstmuskler (beroende på vilken simstil du använder).
får man inte in bakterier när man simmar som gravid? kan det skada något?
OM slemproppen är kvar är det ingen fara.
Nej, det kan inte skada nåt. Herre Gud vad kommer alla dessa konstiga oron ifrån???
Slemproppen kan ju släppa i omgångar under lång tid, det är bara om vattnet gått som man inte ska bada/simma.
haha jag läste en annnan tråd där en tjej var rädd för att simma när hon var gravid, men hann aldrig läsa svaren, orkade inte heller leta upp =)
Oja, det gör du! Titta bara på simstjärnorna
Tycker dock det är lättare att komma åt magmusklerna om man simmar fritt eller fjäril. Det du kan göra är att använda en platta (finns oftast i simhallen) och köra enbart frisimskick.
Sen beror det ju givetvis också på hur långt du simmar/länge du håller på, samt hur mycket du arbetar med kroppen; ta ut simtagen rejält och se till att hålla uppe benen (med hjälp av just magmusklerna) nära ytan så du inte sjunker ner med underkroppen.
Lycka till!
Okey då får jag prova det också då...har sett andra göra det men aldrig förstått varför. Precis börjat simma.