• Ninno

När är det dags att fixa i barnrummet?

Jag undrar när ni tycker att det är lagom att börja inreda barnrummet? Just nu så håller jag och sambon på att fixa hela lägenheten och göra den fin och vi får ett extra rum över som bebisen ska ha :) Är så himla sugen på att fixa och dona! Nu är jag dessutom sjukskriven för foglossning och sammandragningar så tiden går ju långsamt dessutom. Tror inte jag kommer orka hålla på i senare veckor heller eftersom jag redan har problem med foglossningen.

Så, när tycker ni det är lagom att börja fixa? Jag går in i vecka 26 imorgon :)

• Svar på tråden När är det dags att fixa i barnrummet?
  • La Lola

När man känner för det.

Här är det inte aktuellt med ett barnrum förrän barnet är typ 3 år kanske.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Ninno

La Lola skrev 2008-10-22 16:47:46 följande:

När man känner för det. Här är det inte aktuellt med ett barnrum förrän barnet är typ 3 år kanske.
    Hej. Vi ska använda barnrummet till att ha skötbord, leksaker, amningsfåtölj i osv pga platsbrist i resten av lägenheten...Sen ska ju spjälsängen stå i vårt sovrum såklart :)
  • La Lola
    Ninno skrev 2008-10-22 16:49:42 följande:
    La Lola skrev 2008-10-22 16:47:46 följande:Hej. Vi ska använda barnrummet till att ha skötbord, leksaker, amningsfåtölj i osv pga platsbrist i resten av lägenheten...Sen ska ju spjälsängen stå i vårt sovrum såklart :)
    Aha, här blir det skötbord på lilltoan, ev spjälsäng i vårat sovrum (tänker samsova) o amningsfåtölj; nä, här ammas det liggande.
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Mollie77

Vi kommer inte ha ett barnrum i den bemärkelsen,men ska göra vid på ena toan till skötbordet..Håller på o inreder en liten hörna i vårt sovrum där sängen står...jag har tagit upp säng tvättat madrsskyddet o ska tvätta spjälskydd o sängkläder men väntar ngr veckor till tror jag..Är i v 27

Börja du nu de kan ta tid samt man vet aldrig när bebsien tänker komma ut..Vår trea bara kom i v 36+5 så vi blev lite tagna o stod mitt uppe i golvläggning..

• aihpoz

Vi kommer nog börja när jag är i ungefär samma vecka som du är i.Vilket blir om ca 5v.
    Bebben KAN ju faktiskt komma för tidigt så det är ju skönt att ha allt klart..Vi kommer ha en liten soffa,en byrå,en spjälsäng,en bokhylla och skötbord i ärtans rum. Sen kommer den sova inne hos oss i en vagga..
    Tycker man kan börja när man själv känner för det och man har varit på UL..Vet ni vad det är för kön?
    Lycka till

~* BF 11/3-09 *~
  • Månson82

Vi håller på att bestäma färg som ska vrara på väggaran i barnrummet, så vi är på planerings planet fortfarande,, sen är det spjälsäng fotölj och lite bokhyllor som ska shoppas... och jag är i vecka 33 men det går fort när vi väl bestämt färg...=)

skötbord har vi i badrummet!!

När det är lagom att börja fixa är väl när man tycker de själv!! Ingen annan kan väl berätta för dig när du vill börja greja,, det beror väl på när du vill ha de klart!?

• Mammanna

Barnrummet är under fullrenovering, ända som saknas nu är lister och kite färg på fönstersmygarna Men det övriga blir det nog lite i taget av men förhoppningarna är att det ska stå klart före jul.

Är i V 28 (imorgon) med bf 21/1

Men börja när du känner dig redo för det!

Lycka till!!

En i himlen en i famnen och en i magen
  • Sarah84

Barnrummet va precis klart 1 vecka innan dottern kom. Dock va hon 3 veckor tidig, inte vad vi räknat med =)

• DorisB

Vi började för en månad sedan eftersom vårt arbetsrum ska bli barnrum, eller familjerum som vi kallar det. För att hinna både det rummet och hallen (måste fixas för att få plats med alla saker som stod i arbetsrummet) innan bebben kommer var vi tvungna att börja i god tid. Helgerna försvinner fort och jag är inte till mycket hjälp när det ska bäras, läggas golv och bankas. Barnsaker har vi dock väldigt få än så länge. Men man börjar när man känner för det! Är nu i v.27.

• Ninno

oj va många svar man fick :) tack så mycket! Vi väntar en flicka men tänker dock inte måla rummet rosa :D Har en fin naturvit fondvägg nu och den ska vi ha kvar har vi tänkt. Tänk om det kommer en kille trots allt! :D

Funderar på om man ska ha en vagga inne i barnrummet så att bebisen kan ligga där inne och sussa när man städar sovrum och resten av lägenheten? Det rum som ska bli barnrum är det absolut lugnaste rummet i hela lägenheten så det passar kanske bra.

vad tycker ni om det?

• jason

Jag tror det är bra att tidigt vänja barnet vid att sova i det rummet där det sen ska sova självt, så jag kommer ha en säng till barnet i sitt rum (för sovstunder på dagarna) och någon form av vagga till barnet i vårat rum (för nätterna).

• DorisB

Vi kommer ha en vagga i vårt sovrum. När vi köper en spjälsäng kommer den stå i rummet och då får Skrutten sova där på dagarna. Om h*n sover i vagnen kommer vi ställa den i rummet också (grannen under röker så tyvärr är balkongen inte aktuell).

Vårt sovrum är lugnare än barnets rum, men jag tror att "vardagliga" ljud endast ger barnet en trygghetskänsla. Dessutom är det närmast köket så jag får bättre koll

• Sarah84
    DorisB skrev 2008-10-23 13:10:02 följande:
    Vi kommer ha en vagga i vårt sovrum. När vi köper en spjälsäng kommer den stå i rummet och då får Skrutten sova där på dagarna. Om h*n sover i vagnen kommer vi ställa den i rummet också (grannen under röker så tyvärr är balkongen inte aktuell). Vårt sovrum är lugnare än barnets rum, men jag tror att "vardagliga" ljud endast ger barnet en trygghetskänsla. Dessutom är det närmast köket så jag får bättre koll
    Oja. Vår dotter älskade ljud. Hon somna så fort man starta dammsugaren elle köksfläkten tex =) Fast de blir ju till va man gör de åxå. Vi "lärde" dottern att de är liv & rörselse hemma & inte knäpptyst jämnt.
  • mammis12

jag tycker att du kan börja nu....du ska ju kunna njuta av att göra om barnrummet medan du mår bra!...
    lycka till!!

Svar på tråden När är det dags att fixa i barnrummet?