Hur viktig kan jag vara om han glömmer vad jag sagt?
Jag har varit tillsammans med min kille i 1 månad nu, vi har dejtat sedan Juli.
Han säger att han är jättekär i mig, och beter sig så också.
Men, han glömmer väldigt ofta saker jag berättat, och det gör mig väldigt ledsen. Och får mig att undra hur viktig jag är. Jag menar, när han berättar saker för mig så lyssnar jag verkligen och lägger det på minnet, eftersom han betyder så mycket för mig.
Men tycker att han allt för ofta inte minns vad jag sagt.
Tex så har jag blivit våldtagen tidigare, vilket jag berättade för honom när vi dejtat ett tag. För att han skulle förstå att jag ville ta det lugnt osv. Han var jätteförstående och vi pratade en stund om det. Sen andra gången vi hade sex, några veckor efter samtalet, så gjorde han nåt som skrämde mig lite och jag typ ryggande tillbaka lite och han blev förvånad och undrade varför. Jag förklarade att det hade med våldtäcken att göra, och han såg först helt ovetandes ut och så sa han "Ja just det, så var det ja..". Då får man ju anta att han glömt det.
Sen är det typ småsaker som hur många syskon jag har, vad mina föräldrar heter, vilken stad jag kommer ifrån osv. Som han frågar om flera gånger fast jag berättat förut.
Det är också rätt ofta han berättar saker för mig som han redan har berättat. Saker som vi har haft ordentliga och långa samtal om, och jag minns allt han sagt. Men för honom verkar det inte ens ha fastnad att vi pratat om det.
Är jag så ointressant eller har han dåligt minne?
Men han minns ju det mesta liksom, men då det är så pass "stora" saker han inte minns så blir jag så ledsen. Känner mig så oviktig.
Han verkar inte ha problem med minnet annars, han har ett jobb som kräver bra minne osv.