• Hope4y

Har ni amningsbh på er eller "bara" amningslinne?

Hej!

Jag ammar och använde i början både bh och linne men det var så knöligt så nu har jag bara amningslinne. Det ger ju inte så mkt stöd, är det viktigt? Hur gör ni?

• Svar på tråden Har ni amningsbh på er eller "bara" amningslinne?
  • Loopington

Jag föredrar att använda bara amningslinnet, men jag behöver inte jättemycket stöd heller. Tycker att det är mycket skönare när det inte är så tajt. Använder amningsbh ibland men inte båda samtidigt.
    Hemma på kvällarna går jag i bara t-shirt för att lufta ordentligt.

• midnan

Men hur lyckas ni med det? Här droppar det bara så fort man duschat/har duschat eller då han skriker, tom då man ser bäbisen så droppar det... suck.

• Clapton

Inga dropp här :) Tycker också det är lite bökigt med ammningen men nu har vi investerat i en ammningsfilt som är supersmidig att ha när man är ute någonstans.

www.gullgrodan.se/product_info.php&products_id=95

• Lisett

Jag har alltid amningslinne, dag som natt. (ibland naken på natten, beror lite på hur mkt mjölk jag har...)

Har inte sett en sådan amningsfilt innan, verkar lite smart.

• Loopington
    midnan skrev 2008-10-22 21:36:03 följande:
    Men hur lyckas ni med det? Här droppar det bara så fort man duschat/har duschat eller då han skriker, tom då man ser bäbisen så droppar det... suck.
    Hemma på kvällarna låter jag det droppa och rinna, hellre några fläckiga tröjor än såriga nipplar!
    På natten och under dagen använder jag amningskupor.
  • ayanda

Jag hade amningsbh tillsammans med världens skönaste amningslinne som jag kunde ha med mina vanliga kläder ovanpå. Väldigt smart (och billig!) lösning. Rekommenderas!!!

www.tusenbla.com

Svar på tråden Har ni amningsbh på er eller "bara" amningslinne?