• gavagai

Vita bönor och äggula till åttamånaders bebis?

Undrar alltså om man kan ge de livsmedlen till en åttamånaders. Tänker mig att äggulan är kokt och de vita bönorna är stora vita bönor, som man tillagar från torkade, alltså inte sådana på burk.

• Svar på tråden Vita bönor och äggula till åttamånaders bebis?
  • C A M

vet inte hur det är med bönor de ska man väl helst inte ge barn upp till förskoleåldern då det är väldigt hårdsmält

äggula e ingen fara va försiktig första gången ifall ditt barn skulle vara allergisk

• Nellies matte

Ingen fara att ge bönor heller.

• gavagai

Hur är det med äggvitor? och finns det fler åsikter/fakta om bönor?

• Spicy woman

Det finns ju barnmat från 1år som har vita bönor i.

• C A M

jag sa inte att de absolut inte fick äta det....

bara att man helst inte ska ge böno då det är hårdsmält....

• Fridayyy

vi ger äggröra till vår 7-månaders. Det var med ett recept från BVC.

• closetomyheart
    C A M skrev 2008-10-22 19:26:12 följande:
    vet inte hur det är med bönor de ska man väl helst inte ge barn upp till förskoleåldern då det är väldigt hårdsmältäggula e ingen fara va försiktig första gången ifall ditt barn skulle vara allergisk
    Jag har gett min son en massa olika sorters bönor och linser redan från det han var ca 6 månader och inget konstigt att göra det, vilket även dietist har bekräftat...så var du fått din info om att barn inte böräta bönor förrän upp till förskoleåldern vet jag inte... Så du ts, ge du bönor om du vill till din 8-månadersGlad Ägg är heller inga problem.

Ska också tillägga att nästan all mat jag ger min son är ekologisk, så även bönorna (äggen också så klart) och då vet jag att t.ex. bönor och sånt inte är besprutade eller mixtrade med på något sätt.
    Vart du än går är du där
Svar på tråden Vita bönor och äggula till åttamånaders bebis?