Hallonbladste... Vad har ni för erfarenheter av det?
I vilken vecka ska man börja dricka det?
I vilken vecka ska man börja dricka det?
Man kan börja dricka thé på enbart hallonblad när man går in i 3 trimestern för att stärka livmodern inför förlossningen. Drack det från v. 28 när jag väntade dottern, sista veckorna lade jag till nejlikor, kanel och kardemumma och då fick jag ökade SD. Innan det hade jag inte ökade SD. Men jag tror att hallonbladen hjälpte min livmoder efter förlossningen och under den. Jag blödde lite, hade inga smärtor efteråt när livmodern drog ihop sig och hade avslag 1-2 veckor och det var inte mycket.
Men chai te då? där e ju kardemumma, kanel, nejlika och ingefära i det.
Jag drack hallonbladste 3 ggr dagligen från V35 och inget. hon kom inte ut för det.
Jag tror banne mig att jag prövade alla de tusentals olika huskurer som finns inklusive en massa sex men nej.
Fick tom en hinnsvepning utan att det blev bäbis.
Jobbigast var att tappen var mogen avkortad och öppen 2,5cm från V35.
jag tyckte inte de funkade alls med hallonbladste eller kanske lite de gick ju snabbt när det äntligen satte igång.. men det behöver ju inte beror på hallonbladste`t
Hallonblad innehåller oxytocin. I kroppen tillverkas oxytocin av hypofysen som ett avslappnande och rogivande ämne. Inom sjuklvården används det bl. a. för att starta förlossningsarbetet. Vid ett avkok blir sällan så påtagliga effekter, som att omgående dra igång en förlossning. Men barnmorskor har i alla tider rekommenderat hallonbladste i graviditetens sista fas, för att förbereda kroppen på födseln och för att allt detta ska fungera stärkt och smidigare. För att den gravida inte ska riskera ett för tidigt förlossningsarbete ska produkten inte tas förrän vecka 35.
V38 kom hon ut.
okej då var du öppen o tappen förkortad i ca 3 veckor alltså?
Igår fick jag reda på att min tapp e förkortad till 1 cm, har nog vart i ca en vecka nu..
Men då kan jag alltså få vänta ett bra tag till *åhh*