• hej att

Ni som har vitt tak och vit panel nertill, vad har ni för färg på väggen?

Håller på och river en gulockra-tapet för fullt (äntligen!!) men jag är inte helst säker på vilken färg det ska bli sen!
    Det ska målas och jag "får" inte måla kritvitt hela väggen, bara panelen nertill.
    Taket är vitmålad furupanel, men inte jättevitt och dörrfoder och detaljer är vita...men skulle nog se lite gula till kritvit vägg, och taket skulle nog se lite dassigt ut till äggskalsvit också..

Funderar då på äggskalsvit på panelen och någon NÄSTAN vit färg målad över tapeten. Det ska matcha till allt sen.
    NÅN droppe grått kanske? Så svårt!

Har ni något liknande? Bilder? Får jag se?

• Svar på tråden Ni som har vitt tak och vit panel nertill, vad har ni för färg på väggen?
  • hej att

Det är bara att inse, jag är helt värdelös på att starta trådar! Vill ju ha den i heminredning..

• Butterscotch

Upp till fyra olika nyanser av vitt på en och samma vägg (dörrfoder, panel, tak, och vägg)? Njae... det skulle nog inte jag valt i alla fall.

I vårt fritidshus har vi halvpanel på några ställen och då har vi kombinerat panelen med gammaldags tapeter. Den ena tapeten är ljusblå med små vita blommor på och den andra tapeten är beige med något vitt mönster på. Det tycker jag är fint, och passar bra där.

• hej att

Förlåt om jag var lite otydlig, dörrfodret är också äggskalsvitt! Så det blir taket som är laserat vitt och därmed lite mörkare. Om färgen däremellan är något annat så syns det inte, och det är någon fin men diskret färg jag är ute efter!

Hade gärna tagit tapet, men jag orkar inte/kan inte tapetsera....

• Milla1972

Jag har vit panel i både tak och på nedre delen av väggen i hallen. Till det en ljusbeige tapet eftersom jag har blandat terrakottklinker på golvet.

Jag tänkte på att de skulle harmonisera med varandra.

Så mitt råd är kolla på ditt golv, är det åt det gråa hållet är det snyggast med gråtonad vägg och vice versa...

~Julia 16/1 1996 & Oscar 10/7 1999~
  • Vill Nu

vi har vitt tak och en bit ner på väggen.. sen har vi Oboy-bruna tapeter på två väggar. och resterande två e vita... skiitsnyggt!

• hej att

Tack så mycket för hjälpen!
    Blir någon variant mellan grå och beige, typ vanlig lerfärg fast så ljust och gräddigt som möjligt!

Svar på tråden Ni som har vitt tak och vit panel nertill, vad har ni för färg på väggen?