• Anonym (Ångest!!!!)

Nån mer med kvällsångest??

Nån mera som har problem med panikångest, och kvällsångest?? Hatar känslan, man blir yr, får hjärtklappning och ont i magen, darrig. Är så less, vill bara få vara normal.

• Svar på tråden Nån mer med kvällsångest??
  • Anonym

Nja, jag har aldrig haft yrsel och så men nästintill. Vet hur jobbigt det är, går i perioder för min del.

• Anonym (Ångest!!!!)
    Anonym skrev 2008-10-22 23:30:57 följande:
    Nja, jag har aldrig haft yrsel och så men nästintill. Vet hur jobbigt det är, går i perioder för min del.
    Ja de är himla jobbigt, man blir även begränsad. Sen blir man ju oxå väldigt rädd, fast jag haft de här i många år. Kan aldig vänja mig med känslan.
  • Anonym

Har du försökt att hitta någon sysselsättning på kvällarna.
    Jag blir helt klart rädd att gå och lägga mig. Somnar ofta till tv:n, en bok eller liknande när jag har sådan ångest... inget kul att somna av utmattning men det funkar iaf. Har du gått och pratat med någon om detta?

• sunt liv

hej har haft ångest 4 år nu. å en sak som ja har fått lära mig är att man ska absolut inte begränsa sitt liv när de är jobbigast ge dig in i de då. de är så du övervinner din ångest genom att få ångest för då talar du om för kroppen att inget hände så tillslut kommer ångesten att sluta uppenbara sig .. tro mig ja vet
    Anonym (Ångest!!!!) skrev 2008-10-22 23:38:16 följande:

Ja de är himla jobbigt, man blir även begränsad. Sen blir man ju oxå väldigt rädd, fast jag haft de här i många år. Kan aldig vänja mig med känslan.
  • Anonym (ja)

men min anledning till ångest är begriplig då jag väntar på att behöva göra en obehaglig sak.....usch! Fö är jag en stark,glad människa.

• Anonym (ja)

Läs "ångest" av Christer Nordlund-mkt bra bok.

• Anonym

sunt liv skrev 2008-10-22 23:40:51 följande:

hej har haft ångest 4 år nu. å en sak som ja har fått lära mig är att man ska absolut inte begränsa sitt liv när de är jobbigast ge dig in i de då. de är så du övervinner din ångest genom att få ångest för då talar du om för kroppen att inget hände så tillslut kommer ångesten att sluta uppenbara sig .. tro mig ja vet Anonym (Ångest!!!!) skrev 2008-10-22 23:38:16 följande:
    Precis så som du skriver i stort sätt att ta tjuren i hornen. Sluta inte tänk på det som ger dig ångest utan tänk klart och reflektera över saker och ting. Det funkar sakta men säkert.
  • sunt liv

jupp funkar värkligen . min läckare sa att du har så stark ångest så du kommer få äta medecin hela livet .. va sa ja till han men vänkte inte mer på de fören efter 1 år då slutade ja tvärt å sa ne fan heller hela livet varför de ja är ju stark i vanliga fall varför inte med detta... de hjälpte har ingen ångest dagligen som innan utan nu är de bara om de är stora saker som händer eller om ja blir stressad på ett negativt sätt. men genom att ta tag i ångesten så lär du dig andas ut ångesten med för dom blir inte panikartade

Anonym skrev 2008-10-22 23:42:32 följande:
    Precis så som du skriver i stort sätt att ta tjuren i hornen. Sluta inte tänk på det som ger dig ångest utan tänk klart och reflektera över saker och ting. Det funkar sakta men säkert.
  • Anonym (Ångest!!!!)
    Anonym skrev 2008-10-22 23:40:34 följande:
    Har du försökt att hitta någon sysselsättning på kvällarna. Jag blir helt klart rädd att gå och lägga mig. Somnar ofta till tv:n, en bok eller liknande när jag har sådan ångest... inget kul att somna av utmattning men det funkar iaf. Har du gått och pratat med någon om detta?
    Ja jag är oxå livrädd att lägga mig, vaknar ofta av panikattacker. Ja jag går under behandling. Mitt sätt är att sitta vid datorn. Har inte somnat framför tv på 10 år minst, skulle aldrig ske.
  • Anonym (Ångest!!!!)

hej har haft ångest 4 år nu. å en sak som ja har fått lära mig är att man ska absolut inte begränsa sitt liv när de är jobbigast ge dig in i de då. de är så du övervinner din ångest genom att få ångest för då talar du om för kroppen att inget hände så tillslut kommer ångesten att sluta uppenbara sig .. tro mig ja vet Anonym (Ångest!!!!) skrev 2008-10-22 23:38:16 följande:
    Ja jag vet, har haft ångest i många år. De gäller att gå emot sina rädslor, men känns tungt när hjärtat dunkar å de bara snurrar, då blir man rädd. Brukar tänka som så: att jag har haft den här känslan över hundra gånger, än så länge ehar det inte hänt nått. De brukar hjälpa ibland, samt att andas rätt.
  • Anonym (Ångest!!!!)

Anonym (ja) skrev 2008-10-22 23:41:33 följande:

men min anledning till ångest är begriplig då jag väntar på att behöva göra en obehaglig sak.....usch! Fö är jag en stark,glad människa.
    Är samma här, bara att gå å handla är värsta proceduren. Ser bara dåliga saker framför mig, va som kan hända.
  • sunt liv

om de snurrar å känns yrt spänn kroppen alla muskler du har så kommer de kännas bättre asg ja kan alldelse för ,ånga knep smil
    Anonym (Ångest!!!!) skrev 2008-10-22 23:53:02 följande:

Ja jag vet, har haft ångest i många år. De gäller att gå emot sina rädslor, men känns tungt när hjärtat dunkar å de bara snurrar, då blir man rädd. Brukar tänka som så: att jag har haft den här känslan över hundra gånger, än så länge ehar det inte hänt nått. De brukar hjälpa ibland, samt att andas rätt.
  • Anonym (Ångest!!!!)

sunt liv skrev 2008-10-23 00:00:04 följande:

om de snurrar å känns yrt spänn kroppen alla muskler du har så kommer de kännas bättre asg ja kan alldelse för ,ånga knep smilAnonym (Ångest!!!!) skrev 2008-10-22 23:53:02 följande:
    ja jag får testa, en del säger att lakrits kan minska yrseln, kanse man ska prova. Jag brukar andas i fyrkant el i en papperspåse, då brukar de lätta lite.
  • sunt liv

lakrits asg den måste ja prova gotteligottis
    Anonym (Ångest!!!!) skrev 2008-10-23 00:03:13 följande:

sunt liv skrev 2008-10-23 00:00:04 följande:
    ja jag får testa, en del säger att lakrits kan minska yrseln, kanse man ska prova. Jag brukar andas i fyrkant el i en papperspåse, då brukar de lätta lite.
  • Anonym (Ångest!!!!)

sunt liv skrev 2008-10-23 00:06:22 följande:

lakrits asg den måste ja prova gotteligottisAnonym (Ångest!!!!) skrev 2008-10-23 00:03:13 följande:
    Kanske funkar, jag äter inte godis. Men får lakrits det att lätta på yrseln, så kan jag börja.
  • Anonym (en till)

Jag har också ångest, fast min ångest uttrycker sig i otrolig rastlöshet och små minipanik attacker... hur mycket jag än har att göra om kvällarna så känner jag mig rastlös HELATIDEN. och har svårt att sätta mig å ta itu med nånting som jag egentligen faktiskt VILL göra....så oftast blir det att jag sitter här iaf.... =/

• Anonym (Ångest!!!!)

Anonym (en till) skrev 2008-10-23 00:11:53 följande:

Jag har också ångest, fast min ångest uttrycker sig i otrolig rastlöshet och små minipanik attacker... hur mycket jag än har att göra om kvällarna så känner jag mig rastlös HELATIDEN. och har svårt att sätta mig å ta itu med nånting som jag egentligen faktiskt VILL göra....så oftast blir det att jag sitter här iaf.... =/
    Blir du yr oxå??
  • Anonym (en till)

nä. det har jag tack å lov klarat mig från änsålänge.... däremot känner jag mig hemskt matt å slö å orkeslös, men samtidigt den där rastlösheten i kroppen... känns ungefär som reastlösheten och slöheten försöker konkurrera ut varandra å fightar därinne.
    Anonym (Ångest!!!!) skrev 2008-10-23 00:13:00 följande:

Anonym (en till) skrev 2008-10-23 00:11:53 följande:
    Blir du yr oxå??
  • Anonym (Ångest!!!!)

Anonym (en till) skrev 2008-10-23 00:14:29 följande:

nä. det har jag tack å lov klarat mig från änsålänge.... däremot känner jag mig hemskt matt å slö å orkeslös, men samtidigt den där rastlösheten i kroppen... känns ungefär som reastlösheten och slöheten försöker konkurrera ut varandra å fightar därinne.Anonym (Ångest!!!!) skrev 2008-10-23 00:13:00 följande:
    Jag förstår, man vill så mycke. Men rädslan å tröttheten tar gärna över.
Svar på tråden Nån mer med kvällsångest??