• lakritspipa

"konstiga, äckliga" saker era barn gjort!

Kom inte på någon bättre rubrik...
    Igår var jag och min 8 mån i sovrummet. Hon kröp omkring och jag höll på med något annat. Plötsligt ser jag i ögonvrån hur hon på en halv sekund plockar upp något från golvet och stoppar i munnen. Jag tänker att hon har hittat ett gammalt löv (brukar ju vara så) och försöker få upp munnen på henne. Hon biter ihop allt vad hon kan så jag får bända upp käkarna. Tillslut får jag upp munnen och känner något hårt. Jag gräver ut detta och ned på golvet faller en STOR, svart, levande skalbagge!
    UUUÄÄÄÄÄ!
    Den var tillräckligt stor för att sätta i halsen.

• Svar på tråden "konstiga, äckliga" saker era barn gjort!
  • Norahs mamma

Åh fy!!

Det äckligaste min dotter hunnit gjort (bara 4 månader) är att rulla runt i sitt bajs å sprattla runt ordentligt i det... *blä*
    Låg å luftade å lämnade henne ensam ett litet tag å kom tillbaka å hela hon såg ut som en bajskorv nästan...

• ahhhaa

min äldsta åt kattbajs när hon var 10 månader. bbbllläääääääää

• Pumpan81

usch haha vad äckligt!
    hatar skalbaggar!!!!!!!
    undrar hur det kändes i munnen *ryser*

lukas hmm det äckligaste han gjort...
    han hittade en flaska som legat gömd i säkert en vecka med gammal möjlk i som var som en klump, men han sög i ig den genomskinliga vätskan i den innan han kände vad det smakade o han vart jätte arg attd et var så äckligt...
    han är 1½

• Lioness

hej hej!

Lite pinsamt att berätta men ändå...

Vi har två katter som gärna kommer hem med små presenter. Denna dag sitter jag i soffan och min dotter leker på golvet, plötsligt är det tyst och L sitter runt hörnet på vår hörnsoffa.
    Jag tittar till henne och ser min dotter sitta med en död mus i sina händer, om hon haft den i munnen vill jag helst inte tänka på.

Förtvivlad ringde jag runt till bvc och barnakuten men de tyckte vi skulle avakta och se om hon blev dålig. Tur nog så var hon sig själv resten av dagen och fortfarande, inga tecken på smitta från musen.

Jag lovar, att nu kollar jag altan och golv innan hon får krypa runt och leka!

En dålig mamma ?!?

Lioness

• Pumpan81

Lioness
    du är väl ingen dålig ammam för det?
    katter har ju sånna där dumma hyss för sig o tar gärna hem sina offer för o visa hur duktiga odm é hehe...
    Inte alltid man hinner se det!
    Så tycker inte du ska oroa dig för det iaf
    du tringde ju o frågade om dety var farligt så då är du ingen dålig mamma

• Lioness

Pumpan81 - tack för dina tröstande ord, dom värmde!!
    Så länge man gör sitt bästa så ska man självklart inte tycka att man är en dålig mamma men vid sånna här tillfällen tvivlar man på sig själv.
    Nej, det är bara att bita ihop och lära sig av sina misstag, eller hur...! *ler*

Skönt att höra att jag inte är ensam här i tråden... *kram till er alla*

Lioness

• Pumpan81

Lioness
    sånna fall så var jag dålig mamma som inte hittat hans äckliga gamla mjölk innan eller sett han närhan börjae sulta på den *ryser*
    men dom hitytar på saker så snabbt dom små busarna!
    en gång pillade min son vår katt i baken det var med äckligt!

• Pumpan81

sporty ja du det såg nog väldigt klul ut *asg* äckligt iaf *ryser* bläk... katter går ju med svansen upp ganska ofta kan tänka mig att det ser väldigt intressant ut bajjat på dom hehe

• Lioness

Pumpan81 - *garvar* ja våra barn är allt påhittiga...! Väntar med spänning på vad hon ska hitta på härnäst! *ler*

Lioness

Svar på tråden "konstiga, äckliga" saker era barn gjort!